چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

رئیس هیأت پزشکی ورزشی اعلام کرد؛

ساماندهی ۱۰۶ هزار ورزشکار در استان کرمان

حسین جمالیزاده

دکتر حسین جمالیزاده عملکرد سال ۹۸ هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان در گفت و گوئی با سایت خبری هیأت به تشریح عملکرد سال ۹۸ این هیأت پرداخت.

دکتر جمالیزاده آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را ۱۰۶ هزار و ۲۲ نفر اعلام کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه، ۴ هزار و ۱۲۸ نفر کاهش آمار نسبت به سال ۹۷ داشته ایم. وی همچنین شهرستانهای کرمان- سیرجان و رفسنجان را دارای بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته برشمرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان همچنین از رسیدگی و تعرفه گیری ۳۸۵ فقره مدارک درمانی ورزشکاران آسیب دیده استان خبرداد و گفت: در مجموع مبلغ ۳میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال هزینه درمان نیز به این ورزشکاران پرداخت شده است.

در بخش درمان نیز صدور ۱۴۹۴ کارت صحت و سلامت، ۴۹۴ مورد معاینات، معرفی ۳۲ نفر از ورزشکاران آسیب دیده به فدراسیون پزشکی ورزشی و معرفی۵۰ نفر به پزشکان متخصص استان جهت ادامه درمان، همچنین ارزیابی و غربالگری ساختار قامتی ۷۱۹نفر از اهم فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

 وی با تاکید بر بحث آموزش، عملکرد کمیته آموزش این هیأت را برگزاری ۲۲ دوره آموزشی مختلف در حیطه پزشکی ورزشی عنوان کرد و افزود: کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان در سال گذشته برای بیش از هزار نفر دوره های مختلف آموزشی را برگزار کرده است.

دکتر جمالیزاده یکی دیگر از کمیته های فعال را کمیته پوشش پزشکی مسابقات عنوان کرد و افزود: این کمیته ۲هزار و ۲۴۱ساعت مسابقات مختلف را درسال گذشته پوشش پزشکی داده است که هزار و ۴۳ساعت مربوط به پوشش مسابقات بانوان و هزار و ۱۹۸ ساعت پوشش مسابقات آقایان بوده است.

وی بازرسی از ۵۰۸ باشگاه ورزشی استان و همچنین اهدای بسته های تشویقی به ۱۳۰باشگاه های فعال در بحث آمار ورزشکاران سازمان یافته را از اقدامات صورت گرفته در ستاد نظارت بر سلامت  باشگاهها برشمرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان، ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ۶۹  نفر و به تعداد ۵۷۲ جلسه و خدمات مشاوره ای و آنالیز ترکیبات بدن به ۳۲۷ نفر را ازجمله فعالیتهای کمیته های توانبخشی و تغذیه این هیأت عنوان کرد.

دکتر جمالیزاده در پایان با اشاره به تعطیلی باشگاههای ورزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا و انجام تمرینات ورزشی در خانه، از ورزشکاران استان خواست در صورت پایان یافتن اعتبار کارت عضویت کمیته خدمات درمانی(بیمه ورزشی) نسبت به تمدید آن بصورت آنلاین اقدام نمایند تا در صورت بروز آسیب دیدگی از حداکثر خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.