پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

در بین ورزشکاران کرمانی موردی از کرونا نداشته ایم

نشست هماهنگی بازگشایی باشگاههای ورزشی استان کرمان

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان گفت: خوشبختانه تا به امروز در بین جامعه ورزش استان کرمان هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته ایم.

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران و به نقل از سایت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، دکتر حسین جمالیزاده، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان در نشست هماهنگی که به منظور بازگشایی رشته های ورزشی انفرادی با حضور علی مرادی، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و نمایندگان هیأت های ورزشی استان کرمان در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: کرونا، بیماری است که گریبان همه را گرفته و با توجه به اینکه درمان قطعی و واکسنی ندارد، پس راهی به جز پیشگیری نیست.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی با اعلام اینکه شیوع این بیماری و به دنبال آن تعطیلی باشگاه های ورزشی، معضلاتی از نظر اقتصادی برای باشگاه داران، ورزشکاران و مربیان به وجود آورده است، افزود: علی رغم همه این مسائل، اولویت اول برای فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با کرونا سلامت ورزشکاران و سلامت مردم است.

دکتر جمالیزاده تصریح کرد: بر همین اساس، فدراسیون پزشکی با توجه به پروتکل هایی که سازمان جهانی بهداشت ارائه کرده، رشته های ورزشی مجاز به فعالیت را مشخص کرده است.

او به لیست فعالیت رشته های ورزشی اعلام شده از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس همه این رشته ها باید موارد اعلام شده را الزاماً رعایت کنند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه هیأت پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان به تنهایی نمی توانند نظارت داشته باشند، پس از همه هیأت های ورزشی درخواست می کنیم جهت کنترل این بیماری و کاهش شیوع آن، همکاری لازم را با این هیأت را داشته باشند.

دکترجمالیزاده افزود: بر همین اساس، باشگاه هایی که فعالیت خود را آغاز می کنند، باید فرم هایی را که در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی بارگذاری شده، دانلود و تکمیل کنند که شامل یک فرم تعهدنامه مربوط به مدیر باشگاه است که بر اساس آن، متعهد می شود تمام موارد را بر اساس پروتکل و دستور العمل (فاصله گذاری، ضدعفونی و ...) رعایت کند. این فرم پس از امضاء به هیأت پزشکی ورزشی تحویل می شود و در حقیقت، پس از امضای این فرم باشگاه دار می توانند فعالیت خود را آغاز کند.

همچنین فرم های خوداظهاری و پایش از دیگر فرم هایی هستند که صرفاً مربوط به ورزشکاران است و در صورتی که می خواهند در باشگاه فعالیت کنند باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی تصریح کرد: در هر صورت اگر فرد، علائم مشکوکی داشته باشد باید در سیستم سامانه سلامت ورازت بهداشت ثبت نام کند و علائمش را بگوید، همچنین سامانه های ۴۰۳۰ و ۱۹۰ نیز برای همین کار در نظر گرفته شده اند که ورزشکاران می توانند در صورت داشتن علائمی از طریق تماس با این شماره ها در مورد بیماری کرونا راهنمایی بگیرند.

وی تصریح کرد: تأکید عمده من این است سلامت ورزشکار و سلامت جامعه از هر چیزی برای ما مهمتر است، پس خواهش می کنم با توجه به اینکه هیأت پزشکی ورزشی به تنهایی نمی تواند روی این کار نظارت داشته باشد، همه دست به دست هم دهیم تا این بحران را پشت سر بگذاریم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در ورزش استان، با بیان اینکه خوشبختانه تا به امروز در بین جامعه ورزش استان کرمان هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشته ایم، گفت: اگر یک مورد ابتلا به کرونا در ورزشکاران پیدا شود، یا خدای نکرده فوتی داشته باشیم، اداره کل ورزش و همه هیأت ها زیر سوال می روند.

در پایان دکتر جمالیزاده تاکید کرد: همه جامعه ورزش استان همکاری و نظارت کافی را داشته باشیم تا خدای نکرده اتفاق ناخوشایندی برای ورزشکاران و مردم استان رخ ندهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.