دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

چگونه در زمان کرونا ورزش کنیم

فوتبال و کرونا

هنگامی که ورزش به طور صحیح انجام شود ، باعث تقویت سیستم ایمنی و سلامت می شود. حتی انجام فقط چند دقیقه ورزش هر روز می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد ، اثرات پیری در قلب را معکوس کند و حتی می تواند باعث بهبود حافظه شما شود. ورزش همچنین می تواند برای سلامت روانی نیز مفید باشد. اما در میان همه گیری کروناویروس ، آیا استفاده از باشگاه ها واقعاً ایمن است؟

ورزشکاران و کارشناسان بهداشتی در سراسر دنیا نیز همین سوال را دارند. آنها در کنار هم ، ۹ قانون خوب را برای کار کردن، که اگر تصمیم دارید با وجود COVID-19ورزش کنید را ارائه می دهند ، که از شما محافظت می کند.

لامر هاسبروک ، یک کارشناس بهداشت عمومی و افسر ارشد پزشکی سابق در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، یادآور می شود که این مکانها، مکانهایی هستند که میکروب ها و باکتری ها از همه نوع در آن رشد می کنند.

به گفته وی، دلیل این است که باشگاه ها یک طوفان کامل از رفتار انسان ها و محیط هستند.

میکروب ها تمایل دارند که گرم باشند. نیاز به رطوبت زیاد دارند و وسایل در باشگاه ها روزانه توسط افراد زیادی لمس می شوند.

خانواده کروناویروس می توانند ساعت ها بر روی سطح رشد کنند. در مورد خاص برای COVID-19 مشخص نیست، اما شواهد نشان می دهد که ممکن است در بعضی از سطوح تا ۳ روز زنده بماند. شواهد همچنین حاکی از آن است که ویروس می تواند از سطوح سخت و غالباً لمس شده ، مانند دستگیره ها یا دکمه آسانسور منتقل شود. بنابراین باشگاه یک محیط بالقوه محسوب می شود.

ما می دانیم که تماس ، مدت زمان و تهویه ، سه عامل موثر در انتقال هستند.

بنابراین چگونه با خیال راحت تمرین کنیم؟

۵  راه برای پیشگیری از  ابتلا به  COVID-19 در باشگاه ها

با ادامه شیوع این بیماری، مراکز ورزشی در حال آغاز به فعالیت هستند و اقدامات امنیتی و بهداشتی را برای محافظت اعضای خود در برابر این ویروس را انجام می دهند.

در اینجا پنج راه کلیدی وجود دارد که سالن های بدنسازی شیوع را به حداقل برسانند:

۱-تمیز نگه داشتن وسایل: سالن های بدنسازی با برنامه ریزی نظافت کلیه امکانات و تجهیزات به کاربران اطمینان می دهند که: "باشگاه تمیز کردن کامل تمام تجهیزات، سطوح  و مناطق باشگاه و سالن ورزشی را به صورت منظم با استفاده از وسایل تمیز و مواد ضد عفونی کننده انجام می دهند.

۲-افزایش دفعات تمیز کردن: با توجه به سانس های پر تردد و وسایلی که بیش از حد لمس می شوند. دفعات تمیز کردن را در سالن خود افزایش دهید. به همین منظور شما می توانید هر ۲ ساعت یکبار وسایل باشگاه را ضد عفونی کنید.

۳-تمیز کردن با مواد بهداشتی: شما برای تمیز کردن سطوح و وسایل باید از مواد ضد عفونی کننده مناسب استفاده کنید تا میزان از بین بردن ویروس را به حداکثر برسانید. همچنین برای ضد عفونی کردن دست ها از مواد مخصوص استفاده کنید تا آسیبی به پوست وارد نشود.

۴-تغییر شیفت های کلاسی: شیفت های کلاس ها را تغییر دهید و بین هر سانس را یک زمان برای ضد عفونی کردن وسایل در نظر بگیرید. به شرکت کنندگان این امکان را بدهید که بتوانند ساعت های کلاسی خود را انتخاب کنند.

۵-برگزاری کلاس های آنلاین: تا حد امکان ورشکارانی که می توانند را به سمت کلاس های آنلاین سوق دهید.

فکر می کنم این اقدامات مثبت و کمک کننده هستند. اگر روزانه یک بار تمیز می کردید، ممکن است به روزی دو یا سه بار افزایش یابد. همچنین با داشتن دستمال مرطوب روی دست و شستن مرتب دست ها پس از لمس تجهیزات می تواند به خودتان کمک کند. اگرچه این روش ها ساده هستند، اما اینها مؤثرترین توصیه ها هستند.

آداب ورزش کردن در زمان کرونا:

  • درست است که ورزش کردن برای شما خوب است، اما این روند می تواند برای شما خطرناک باشد. بهتر است از شرکت در کلاس های ورزشی که در محیط های کوچک و بدون تهویه پرهیز کنید. همچنین از شرکت در کلاس های پر جمعیت نیز دوری کنید.
  • از لمس کردن صورت، بینی و چشم ها پرهیز کنید.
  • در باشگاه های اجتماعی نباشید و سعی کنید از صحبت کردن و ارتباط نزدیک با اعضای باشگاه دوری کنید.
  • دست ها را هر ۲۰ دقیقه در باشگاه به مدت ۲۰ ثانیه بشورید.
  • از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید.
  • یک حوله شخصی داشته باشید و آن را روی تشک و یا وسایلی که استفاده می کنید قرار دهید تا بدنتان مستقیم با تشک در تماس نباشد.
  • اگر مریض هستید در خانه بمانید.
  • لباس مناسب بپوشید و از استفاده طولانی مدت یک لباس پرهیز کنید. سعی کنید تمام سطح بدنتان توسط لباس پوشیده باشد.
  • استفاده از دستکش علاوه بر جلوگیری از انتقال ویروس به شما می آموزد که صورت خود را لمس نکنید.
  • سعی کنید در ساعت های شلوغ به باشگاه مراجعه نکنید و ترجیحاً از باشگاه هایی استفاده کنید که کلاس های آنها سانس بندی است. زیر این امر از شلوغی کلاس ها جلوگیری می کند و مسئولین می توانند بین سانس ها سالن را ضدعفونی کنند.
  • قبل از شروع فعالیت خود حتماً با متخصص ورزش و دکتر خود مشورت کنید.

دکتر محمد مهرتاش- هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.