لزوم تحرک و تربیت جسم بخصوص در دروان کودکی بیشتر نمایان میشود شاید به این دلیل که کودکان ذاتا علاقه زیادی به تحرک و بازی دارند و می توان گفت :که روح و جسم کودک بازی را می طلبد.
مربی و معلم ورزش می تواند در حین بازی رفتارهای ناهنجار کودک از جمله ترس،بی نظمی،خودخواهی ،مهر ،محبت و ستیزه جویی را کنترل و تعدیل نماید زیرا کودک در طول بازی رفتارهایی از خودنشان میدهد که ریشه در ضمیرناخودآگاه او دارند و می توانند درشناخت شخصیتی وی راهگشا باشد .هم چنین شرکت کودکان در فعالیتهای بدنی و ورزشی روزانه موجب کسب تمرینات حرکتی مناسب سنین آنان میشود.
میتوان با جهت دادن به بازی کودک ،ابعاددیگر شخصیت وی را پرورش داده و او را برای زندگی فردی و اجتماعی بهتر آماده ساخت.
پایه های ایجاد فعالیتهای مناسب کودکان در شرایط فعلی می توانند فضاهایی از قبیل حیاط مدارس،پارکها،اردوگاهها و دیگر محیط های گوناگون باشد.
مریم خائف- مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان