شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵

دکتر جمالیزاده اعلام کرد؛

صدور کارت سلامت و ارزیابی قامتی ۲ هزار ورزشکار کرمانی توسط هیات پزشکی ورزشی استان

حسین جمالیزاده

دکتر حسین جمالیزاده، رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان، عملکرد این هیأت در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.  

به گزارش دفتر استان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر جمالیزاده ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: در سال گذشته با رشد ۵.۶۲ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان نسبت به سال ۱۴۰۱، این آمار به ۱۲۶هزار و ۹۸۸نفر رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ هزار و ۷۵۶ نفر افزایش داشته است.

وی همچنین رسیدگی و پرداخت هزینه درمان به ورزشکاران آسیب دیده استان، را از دیگر فعالیت های کمیته خدمات درمانی استان عنوان کرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی، معاینات و صدور کارت سلامت برای یکهزار و ۳۵۱ نفر، ارزیابی و غربالگری ساختار قامتی ۶۱۰ نفر، ارجاع ۱۸ ورزشکار آسیب دیده جهت ادامه درمان به فدراسیون پزشکی ورزشی و معرفی ۳۵ نفر از ورزشکاران به پزشکان متخصص استان جهت پیگیری روند درمانی را مهم ترین عملکرد کمیته درمان این هیأت برشمرد.

وی مهم ترین عملکرد هیأت در بخش آموزش را برگزاری ۲ دوره مدون بازآموزی امدادگر ورزشی و صدساعته امدادگر ورزشی، همچنین برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با کمک های اولیه ویژه مربیان هیأت ژیمناستیک- اصول ارگونومی و پیشگیری از کمردرد ویژه کارکنان اداره کل نوسازی مدارس و اداره کل ورزش و جوانان استان و دوره آموزشی آشنایی با خدمات پزشکی ورزشی ویژه مربیان مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۲ شهرستان کرمان، برشمرد.

دکتر جمالیزاده از کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان به عنوان یکی از کمیته های فعال هیأت نام برد و افزود: ارائه مشاوره و برنامه های تغذیه به ۳۰۰ نفر، همکاری با روابط عمومی هیأت پزشکی استان و همچنین رادیو ورزش در مباحث تغذیه ورزشی بصورت مقاله و مصاحبه رادیویی توسط دکتر محمد مهرتاش مسئول این کمیته صورت گرفته است.  

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان، پوشش پزشکی ۱۷۴۰ساعت مسابقات و اردوهای مختلف ورزشی و همچنین نظارت بر ۴۶۵ باشگاه را از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط این هیأت عنوان کرد.

دکتر جمالیزاده برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت، برگزاری نشست سالیانه مسئولان کمیته خدمات درمانی، برگزاری دوره آموزشی ناظران ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها، همکاری در اجرای طرح ملی پایش و ارتقاء تندرستی زنان و دختران، برگزاری ایستگاه رایگان تندرستی به مناسبت هفته تربیت بدنی، اجرای پویش های سراسری اهدای خون و کاشت درخت و همچنین برگزاری نشست های هیأت رئیسه را از اهم عملکرد این هیأت در سال گذشته برشمرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جاری در تمامی کمیته ها، شاهد رشد و پیشرفت قابل توجهی در ارائه خدمات به ورزشکاران استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.