دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

مدیرکل ورزش و جوانان خبرداد:

کنفرانس اقتصاد ورزش با رویکرد درآمدزایی و اشتغالزایی در کرمانشاه برگزار می شود

مدیرکل کرمانشاه

با توجه به نقش پراهمیت ورزش در توسعه و پویایی اقتصاد و سهم قابل توجه در تولید ناخالص داخلی کشور، کنفرانس اقتصاد ورزش با رویکرد بررسی راهکارهای موثر برای جذب سرمایه گذار در ورزش و چالش ها و فرصت های خصوصی سازی ورزش اوایل بهمن ماه سال جاری همزمان با آغاز برنامه های فجر چهل در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

صابر رحیمی مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه ضمن اعلام این خبر به ضرورت پشتیبانی و حمایت ویژه از بخش خصوصی با تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری در حوزه تکمیل زیرساخت های ورزشی و حمایت از باشگاه ها در رشته های پرطرفدار اشاره کرد و اظهار داشت : اثرات مستقیم و غیر مستقیم پویایی اقتصاد ورزش سبب توسعه همه جانبه مقوله های اقتصادی و اجتماعی می شود به گونه ای که علاوه بر افزایش بهره وری نیروی کار، کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش هزینه های درمان و اشتغالزایی پایدار می توانیم شاهد افزایش شادی و نشاط درجامعه با توسعه ورزش باشیم. این همایش با حضور مسوولین وزرات ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، خبرگان علم اقتصاد و صنعت ورزش، قهرمانان و بازیکنان شاخص ملی، سرمایه گذاران، خیرین ورزش یار، روسای فدراسیون های ورزشی و کلیه مدیران دستگاه های اجرایی و کارشناسان و روسای هیأت های ورزشی و باشگاه های خصوصی برگزار می شود.

 رحیمی از ورزش به عنوان یکی از منابع مهم در توسعه اقتصاد نام برد و افزود: به عنوان نهاد متولی ورزش رغبت و تمایل سرمایه گذاران را با حمایت، نظارت و پشتیبانی از بخش خصوصی افزایش خواهیم داد و با تلاش در راستای تحقق سیاست های کلان نظام در حوزه ورزش سازو کارهای هدفمندی را جهت تکمیل زیرساخت ها حضور اسپانسرها جهت حمایت از باشگاه های ورزشی فراهم می نمایم و حضور بخش خصوصی درباشگاه داری درآمدزا را فراهم می نمایم.

مدیر کل ورزش و جوانان برگزاری کنفرانس اقتصاد ورزش در کرمانشاه را فرصتی مناسب جهت بحث و تبادل نظر خبرگان و صاحب نظران و ارتباط مستقیم با مدیران باشگاه ها، مسوولین هیأت­ها، قهرمانان و ورزشکاران دانست و بیان داشت: ورزش بر اساس جذابیت های خاص مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است و یک رویداد ورزشی علاوه بر ایجاد نشاط و همدلی در جامعه می تواند زمینه درآمد زایی در بخش های مختلف را به ویژه توسعه گردشگری ورزشی فراهم نماید که این مهم بر اساس میزبانی رویدادهای ورزشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

رحیمی در ادامه از ورزش به عنوان مقوله ای فراگیرنام برد و حمایت همه مسوولین، نهادهای اجرایی و حضورموثر بخش خصوصی و همکاری ویژه مردم را جهت تعالی و پیشرفت آن ضروری ارزیابی نمود.

بالاترین مقام اجرایی نهاد متولی ورزش استان در خاتمه فعالیت 80 هزار ورزشکار سازمان یافته در 48 رشته ورزشی و حضور 200 ورزشکار در اردوهای تیم ملی را به عنوان ظرفیتی جذاب برای سرمایه گذاری و حضور در لیگ های برتر کشور را یادآور شد و افزود : با حمایت ویژه استاندار محترم و تسهیل شرایط برای پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش ورزش هم اکنون امکان دریافت وام های کم بهره با سنوات پرداخت مناسب در بخش شهری و روستایی فراهم شده است که متقاضیان می توانند قبل از پایان دی ماه جهت اطلاع از شرایط به کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان مراجعه نمایند.

وی در خاتمه گفت: هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه دبیرخانه این کنفرانس و به عنوان متولی برگزاری معرفی می شود و شرایط ثبت نام، فراخوان اولیه، شرایط پذیرش مقاله وامتیاز بازآموزی برای مربیان و سخنرانان کلیدی و اعضای شورای سیاستگذاری متعاقباً اعلام خواهد شد. ضمناً حامیان مالی و معنوی همایش نیز می توانند پس از اعلام شرایط به دبیرخانه مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.