یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی زنجان:

تلاش مضاعف برای رفع دغدغه ورزشکاران ضروری است

مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان زنجان

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزش به عنوان شمشیری دولبه، محاسن و معایبی دارد که لازم است ورزشکاران فعال در این عرصه برای حفظ و ارتقا سطح سلامت خود، زیر چتر حمایت کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی(بیمه ورزشی) قرار گیرند.

دکتر غلامرضا نوروزی روز یکشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات پزشکی ورزشی استان زنجان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد افزود: فدراسیون به مقوله سلامت ورزشکاران و قهرمانان توجه خاص و ویژه دارد و به همین جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب و مناسب به فعالان در این عرصه را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده است.



 به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی یار و پشتیبان ورزش کشور است و تلاش مضاعفی را جهت رفع نگرانی و دغدغه ورزشکاران دارد اظهار کرد: ورزشکارانی که حین ورزش آسیب می بینند این انتظار را دارند که پناهگاهی برای بازیابی سلامت خود داشته باشند تا بتوانند به افتخار آفرینی های خود همچنان ادامه دهند.



دکتر نوروزی از قهرمانان ورزشی به عنوان سرمایه های کشور یاد کرد و افزود: فدراسیون تلاش مضاعف دارد تا با انتخاب بهترین نفرات بتواند خدمات مطلوبی را در جهت سلامت ورزشکاران ارائه دهد تا آنان بدون هیچ دغدغه و نگرانی به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.



وی با بیان اینکه فدراسیون و هیات های پزشکی ورزشی استان ها با استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود، سعی دارد نگرانی های ورزشکاران را در حوزه سلامت و بهداشت برطرف کندادامه داد: فدراسیون و هیات های پزشکی ورزشی کمک می کنند تا ورزشکاران دچار مصدومیت های جدی نشوند و اگر هم شدند بدون هیچ دغدغه ای تحت درمان قرار گرفته و سلامتی خود را بازیابند.



رئیس فدارسیون پزشکی ورزشی گفت: قبول مسئولیت در هیات های پزشکی ورزشی استان ها را کاری سخت و سنگین دانست و گفت: این هیات ها در راستای انجام وظایف و تعهدات خود در قابل ورزشکاران، مشکلات عدیده ای را پیش رو دارند اما در مقابل کار و تلاش آنها کمتر به چشم می آید.



دکتر نوروزی افزود: تلاش هیات های پزشکی ورزشی این است که هزینه های اخذ شده از سوی ورزشکاران برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه ورزشی، در جهت درمان فعالان در عرصه ورزش باشد.



وی تصریح کرد: در اینکه ورزشکاران بیشتری تحت پوشش بیمه ورزشی قرار گیرند نباید اجباری در کار باشد بلکه باید با ارائه خدمات درمانی مناسب، ورزشکاران را تشویق به این کار کرد تا در صورت آسیب دیدگی متحمل هزینه های ناشی از درمان و جراحی نباشند.



دکتر نوروزی با بیان اینکه تلاش می شود تا در خصوص تامین هزینه های ناشی از مصدومیت ورزشی، فشار کمتری به ورزشکاران وارد آید، اظهار کرد: باید باشگاه های ورزشی را با اتخاذ سیاست های تشویقی، به سمت بیمه ورزشی سوق داد تا فعالان در این عرصه در صورت نیاز از مزایای آن بهره مند شوند.



وی به برگزاری دوره های دانش افزایی در سطح استان ها تاکید کرد و افزود: هرچند ورزشکاران از مضرات داروها و مکمل های غذایی غیرمجاز و عوارض مصرف داروهای زورافزای آگاه هستند اما برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر آنان، برگزاری این دوره ها لازم و ضروی است.



دکتر نوروزی با بیان اینکه استان زنجان نیز به عنوان مهد قهرمانان کشوری، آسیایی، جهانی و المپیک است و چهره های ارزشمندی را در خود جای داده است تصریح کرد: باید تمام استان ها ازجمله استان زنجان از کلینیک ورزشی مجهز و کاملی برخوردار باشد تا فعالان در عرصه ورزش با آرامش خاطر بیشتری به فخرآفرینی های خود ادامه دهند.




ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.