دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

تشریح روند توانبخشی ستاره تیم ملی

علیزاده یک ماه دیگر تمرینات مقدماتی را آغاز می کند

کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده ، ستاره آسیب دیده تیم ملی تکواندوی ایران ، حدود یک ماه دیگر سلامتی خود را به دست آورده و پس از آغاز تمرینات مقدماتی حدود ۴ ماه دیگر قادر خواهد بود به میادین قهرمانی بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، علیزاده که در بازی های المپیک با کسب مدال برنز تاریخ ساز شد و نام خود را به عنوان اولین بانوی مدال آور ورزش ایران در المپیک ثبت کرد، پس از آن بازی ها توسط دکتر "موحدیگانه" فوق تخصص مچ پا، تحت عمل جراحی از ناحیه لیگامان های خارجی مچ پای چپ و همچنین ترمیم غضروف قرار گرفت.



  به دنبال این جراحی و مطابق نظر پزشک معالج پس از حدود دو هفته کار فیزیوتراپی کیمیا علیزاده زیر نظر فیزیوتراپیست سارا جمهوری آغاز شد و طی آن تمرینات تقویتی core ، تقویت زانوها و فیتنس اندام های فوقانی آغاز شد. در حال حاضر به مدت سه هفته است که فیزیوتراپی تخصصی مچ پای جراحی شده در محل کلینیک  فوق تخصصی توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی آغاز شده است.



 سارا جمهوری درباره روند درمان علیزاده، گفت: خوشبختانه این روند طبق برنامه و خیلی خوب پیش رفته است و می توان گفت تا چهارهفته دیگر به طور طبیعی و بدون بریس به صورت NWB راه می افتد. در حال حاضر علیزاده به صورت PWB ۷۵ درصد بر روی مچ پای جراحی شده وزن اندازی می کند.



جمهوری خاطر نشان کرد: فیزیوتراپی به صورت الکتروتراپی، تقویت با جریان الکتریکی عضلات پرونئال، لیزتراپی و ... تمرینات ورزشی مختلف بالانس، تقویت عضلات پرونئال، کشش تاندون آشیل و تقویت جنرال کلیه عضلات بدن را به صورت تخصصی انجام می دهد و وضعیت عمومی و جسمانی او بسیار خوب است.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.