چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

/یازدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی/

عبدالحمید احمدی:کنترل دوپینگ در ایران قابل توجه است

عبدالحمید احمدی

معاون وزیر ورزش و جوانان موضوع کنترل دوپینگ در ایران را قابل توجه دانست و گفت: برخی از ورزشکاران به دلیل بی توجهی و نداشت آگاهی در دام استفاده از داروهای غیرمجاز نیرو افزا قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،دکتر عبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی در هتل المپیک تهران افزود: دوپینگ همواره در کمین ورزشکاران هست و این هشداری جدی برای پاک نگه داشتن ورزش کشور است. البته کنترل دوپینگ در ایران بسیار موفق بوده است. اما برخی ورزشکاران به دلیل بی توجهی و نا آگاهی دچار این مشکل می شوند.

احمدی گفت: امروزه شاهد برخی سواستفاده ها در زمینه استفاده از مکمل های غذایی و تغذیه ورزشی هستیم. تجویز نسخه های خطرناک برای ورزشکاران نیز یکی دیگر از خطرات همین نا آگاهی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه توسعه ورزش کشور از طریق برقراری علم و عمل به نتیجه می رسد، گفت: یکی از ارکان مهم ورزش، پزشکی ورزشی است. زیرا موفقیت ورزشکاران در بخش های مختلف ورزش کشور بدون در نظر گرفتن علم پزشکی ورزشی امکان پذیر نیست.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: فدراسیون پزشکی ورزشی در دو رویداد المپیک و پارالمپیک اقدام بزرگی در زمینه پاک سازی ورزش انجام داد. این فدراسیون توانست با کار و تلاش درخشان خود بهداد سلیمی آسیب دیده را در کوتاه ترین زمان برای حضور در مسابقات آماده کند. بدون تردید یکی از ارکان توسعه علمی ورزشی کشور فدراسیون پزشکی ورزشی است که امروز فعالیت گسترده ایی در زمینه آسیب های ورزشی و پیشگیری از آسیب ها دارد.

وی افزود : متاسفانه در بحث تغذیه سوء استفاده هایی انجام می شود که با علم پزشکی ورزشی و آگاهی دادن به ورزشکاران نباید اجازه داد آنها دچار مشکلات شوند.

یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی کشور صبح امروز - چهارشنبه - با پیام وزیر ورزش و جوانان و با حضور رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، پزشکان و استادان دانشگاهی و معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان در هتل المپیک تهران آغاز شد.

در حاشیه این کنگره هشت کارگاره تخصصی مرتبط با رشته های ورزشی فوتبال، شنا و شیرجه، کشتی، ورزش های رزمی، ورزش های راکتی، وزنه برداری، والیبال، بسکتبال و دوچرخه سواری و تحت عنوان سونوگرافی و تزریق داخل مفصل، احیاء پایه، ارزیابی پا و کفش ورزشی، روانشناسی ورزشی، درمان های دستی(مانیپولاسیون)، کارگاه نواربندی(تیپنیگ)، کارگاه ارزیابی پوستچر و کارگاه تغذیه و مکمل ها برگزار می شود.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.