پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷

/یازدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی/

دکتر پیوندی: فدراسیون پزشکی ورزشی در میان فدراسیون های ورزشی بی نظیر است

پیوندی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نقش فدراسیون پزشکی ورزشی را نقشی بی همتا در میان فدراسیون های ورزشی توصیف کرد و گفت: درست است که این فدراسیون یک کار حرفه ای ورزشی را به تنهایی دنبال نمی کند اما در ارتباط با تمام فدراسیون های حرفه ای، با تلاش و کوشش فراوانی توانسته نقش بسیار بی بدیلی ایفا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر علی اصغر پیوندی در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی با توصیه هایی به این فدراسیون برای ارتقای جایگاه در نظام سلامت و ورزش کشور، اظهار داشت: مدیران و کارکنان این فدراسیون تلاش بسیار زیادی دارند که این فدراسیون نقش خود را در بین سایر فدراسیون ها پیدا کند و هویت و استقلال خود را داشته باشد و در عین حال اثربخشی و ارتقای کیفی لازم را در ورزش انجام دهد.



عضو هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی، توجه جدی به نیازهای نیازهای حرفه ای سایر فدراسیون ها را یکی از مهمترین نکاتی ذکر کرد که باید مدنظر فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گیرد، تا کید کرد: هر فدراسیونی یک نیاز حرفه ای، ورزشی و پزشکی خاص خود را دارد که فدراسیون پزشکی ورزشی باید خود را با سیاست های فدراسیون ها تطبیق دهد.



وی بر استفاده از تمام متخصصان رشته های دیگر که به ورزش ارتباط مستقیم یا غیر مستقیم دارند تاکید کرد و افزود: رشته های مختلفی هستند که باید در در نظام سلامت و علوم مختلف پزشکی مورد توجه قرار گیرند. زیرا اگر به یک جنبه توجه کنیم دچار مشکل می شویم. مانند بحث روانشناسی ورزشی که هم اکنون بسیار مورد تاکید مربیان، دست اندر کاران و سیاستگذاران ورزش قرار گرفته و یا دیگر رشته هایی که مورد غفلت قرار گرفته باید مدنظر قرار گیرند تا بتوانند کمک جانانه ای داشته باشند.



پیوندی با اشاره به نقش فدراسیون پزشکی ورزشی در مبارزه با دوپینگ گفت: باید فدراسیون از  نوآوری، خلاقیت، مجهز شدن به علوم روز و آزمایشگاه های رفرنس و مرجع در کشور استفاده کند تا مباحثی مانند مبارزه با دوپینگ در چنین این فدراسیون و در همراهی با کمیته ملی المپیک تعیین تکلیف شود.



وی با بیان اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی باید رفرنس دانشکاه ها قرار گیرد و بتواند به آنها کمک کند، خاطرنشان کرد: این کار مستلزم نواوری و مجهز شدن به فناوری جدید است تا بتواند کمکی را که شایسته است انجام دهد.



پیوندی بر تقویت ارتباط با دانشگاه های داخلی و خارجی و استفاده از علوم روز تاکید کرد و افزود: ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه ها باید شکل بگیرد.



وی با بیان اینکه اهمیت به پیشکسوتان ورزشی باید در دستور کار فدراسیون قرار گیرد، گفت: اهمیت دادن و هویت دادن به کسانی که گاهی از ذهن ما فراموش می شوند اثر مثبت و جدی در گسترش ورزش و نقشی که ما به عنوان فدراسیون می توانیم ایفا کنیم، دارد.



عضو هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی ابراز امیدواری کرد که همایش های باشکوهی مانند کنگره امروز بتواند نقش فدراسیون را در ورزش کشور پر رنگتر و به ورزش کشور، ارتقای سلامت و در نهایت به کاهش هزینه های نظام سلامت کمک کند.



وی با بیان اینکه هرچه ورزش را گسترش دهیم هزینه های نظام سلامت کاهش می یابد، تصریح کرد: نظام سلامت نظام بسیار پر هزینه و پر چالشی است و ما باید کاری کنیم که در پیشگیری و درمان و توانبخشی به اقتصاد درمان و سلامت مردم کمک کنیم.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.