شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

برگزاری ۶ هزار برنامه فرهنگی ورزشی و افتتاح ۱۱۰ پروژه

عبدالحمید احمدی

شش هزار برنامه فرهنگی ورزشی، افتتاح ۱۱۰ پروژه ورزشی، تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان های امام راحل و حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله مهمترین رویدادهای وزارت ورزش و جوانان در برنامه های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ عبدالحمید احمدی رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر وزارت ورزش و جوانان، حوزه ورزش را حوزه خیلی فعالی در برنامه های گرامیداشت دهه فجر عنوان کرد و گفت: در طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادارات کل و فدراسیون ها فعالیت های گسترده ایی داشته اند.



وی ادامه داد: برای هماهنگی امور و به منظور استفاده بهتر از ایام الله دهه فجر ستادی در وزارت ورزش و جوانان با مسولیت بنده تشکیل شده تا به همراه اعضای دیگر به عنوان یکی از مجموعه های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه ها را هماهنگ و ان شاءالله در اجرا نیز بهتر عمل کنیم.



معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: این ستاد آنچه در دهه مبارک فجر در حوزه ورزش دنبال می شود را پیگیری می کند و برنامه های این ستاد هر دو وجه فرهنگی و ورزشی را دارد، به طوری که مسابقات ورزشی را هم که برگزار می کنیم، یک وجه آن فرهنگی است اما بخش ورزشی اش هم قابل توجه است.



رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر وزارت ورزش و جوانان برنامه های فدراسیون های ورزشی به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اکثر فدراسیون ها سابقه برگزاری مسابقات بین المللی دهه فجر را دارند و حتی آنها پیش بینی لازم را برای برگزاری رویدادهای مختلف کرده اند به طوری که تعدادی از فدراسیون ها در ایام الله دهه فجر یا به مناسبت این دهه و سالگرد پیروزی انتقلاب اسلامی و یا با نام فجر مسابقات بین المللی را در برنامه دارند که اسکواش، بدمینتون، بسکتبال، تکواندو، تیراندازی با کمان، تنیبس، والیبال، دو ومیدانی، شطرنج و کشتی تعدادی از این فدراسیون ها هستند که برنامه های خودشان را اعلام کردند و در تاریخ های مقرر ان شاءالله این برنامه ها به مرحله اجرا در خواهد آمد.



احمدی برنامه های ملی، منطقه ای و داخلی فدراسیون های ورزشی را نیز دارای تنوع در استان های سراسر کشور عنوان کرد .



وی پراکندگی این مسابقات را نیز دلیل عدم تطابق برنامه های فدراسیون جهانی و ایام الله دهه فجر عنوان و به برگزاری مسابقات بین المللی بدمینتون اشاره کرد که از ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه برگزار می شود و فزود: این مسابقات از جمله رویدادهایی است که در تقویم فدراسیون جهانی این رشته نیز قرار گرفته است.



عبدالحمید احمدی گفت: زمان بندی مسابقات بین المللی دهه فجر فقط در اختیار فدراسیون ها نیست و باید هماهنگی لازم با فدراسیون های جهانی صورت گیرد اما در خصوص مسابقات ملی این زمانبندی در نظر گرفته شده و برنامه های متنوعی در همان دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.



وی تصریح کرد : با توجه به اهمیت دهه مبارک فجر بهتر است که مسابقات ملی و مهم فدراسیون ها نیز در همین ایام ویژه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شود.



رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر وزارت ورزش و جوانان، برنامه های ادارات کل ورزش و جوانان استانها را نیز با گستردگی و تنوع دانست و خاطرنشان ساخت: برگزاری ۶ هزار برنامه فرهنگی ورزش ی در استان های سراسر کشور استعلام شده است که در حوزه فرهنگی، جشنواره های مختلف، نشست های گوناگون، برنامه های ورزشی و حوزه جوانان است .



عبدالحمید احمدی با بیان اینکه فدراسیون ها علاوه بر برنامه های ورزشی، رویدادهای فرهنگی را نیز برگزار می کنند، اعلام کرد: این برنامه ها در قالب پاسداشت شهدای ورزش کار، دیدار با خانواده معزز شهدا، تقدیر از ایثارگرانی که در حوزه ورزش فعالیت می کنند از جمله برنامه های فرهنگی فدراسیون ها است.



رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به ایران اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده جامعه ورزش در مراسم آغاز دهه مبارک فجر امسال در مرقد مطهر رهبیر کبیر انقلاب اسلامی حضور خواهند داشت.



وی برنامه ویژه جامعه ورزش را نیز ۱۶ بهمن اعلام و تصریح کرد: مجموعه همکاران در وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون های ورزشی و قهرمانان در در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور می یابند و با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تجدید عهد می کنند.



عبدالحمید احمدی ادامه داد: جامعه ورزش در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز طبق روال هر سال حضور پرشور و فعال خواهد داشت و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان نیز در مسیر راهپیمایی برنامه هایی را پیش بینی کرده است.



رییس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از برنامه های ویژه این وزارتخانه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را افتتاح پروژه های ورزش ی اعلام و تصریح کرد: یکصد و پنج پروژه ورزش ی شامل ۶۰ پروژه شهری و ۴۵ پروژه روستایی در سراسر کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونین و مدیران افتتاح خواهد شد.



وی افزود: ۵ پروژه ورزش ی را نیز شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی آماده افتتاح و بهره برداری کرده است که ۲ استادیوم پانزده هزار نفری در بجنورد و بیرجند همچنین یک استادیوم در قوچان از جمله این پروژه هاست.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.