شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

دکتر نوروزی:

آموزش را در موضوع مبارزه با دوپینگ با جدیت دنبال می کنیم

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ(نادو) گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما جلوگیری از دوپینگ بوده و تلاش کرده‌ایم تا از طریق آموزش و نظارت از این اقدام ناپسند پیشگیری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از مهر، دکتر غلامرضا نوروزی در جمع خبرنگاران افزود:در یک سال گذشته از مجموع هزار و ۳۵۰ نمونه گیری ۳.۹ درصد دوپینگی داشتیم و رشته‌های دو و میدانی، جودو، دوچرخه سواری و بسکتبال بیشتر در معرض خطر بوده‌اند.



وی ادامه داد: خوشبختانه درصد دوپینگ در رشته‌های مدال آور کمتر بوده، اما با این وجود تاکید داریم که توجه بیشتری به این موضوع بشود.



رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص مثبت اعلام شدن دوپینگ یکی از بازیکنان لیگ برتری فوتسال اظهار کرد: دوپینگ این فوتسالیست مثبت بوده، اما شرایط صدور رای سلسله مراتبی دارد و تا زمانی که این روند طی نشود، نام آن بازیکن اعلام نخواهد شد.



وی درباره توان ایران در درمان ورزشکاران اسیب دیده گفت:با توجه به توانمندی‌های سخت افزاری و نرم افزاری در کشور هیچ گونه وابستگی در حوزه پزشکی ورزشی از جمله جراحی و فیزیوتراپی به خارج از کشور نداریم. نمونه بارز این موضوع درمان بهداد سلیمی است که تمام کارهای عمل وی در داخل کشور انجام شد و نشان می‌دهد متخصصان و ابزار لازم در ایران مهیاست.



وی به اجرای طرح تست سلامت ورزشکاران اشاره و اظهار کرد: این طرح پیش مقدمه‌ای برای مقابله با دوپینگ است که ورزشکاران پالایش شده و خطر در معرض دوپینگ بودن آنها اعلام می‌شود.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.