شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

دکتر نوروزی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی استان:

ورزشکاران سازمان یافته گلستان باید دو برابر شوند

مجمع گلستان

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بر لزوم برنامه ریزی جدی هیات پزشکی ورزشی گلستان برای دوبرابر شدن شمار ورزشکاران سازمان یافته این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از مهر، دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی گلستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فدراسیون ایجاد کلینیک پزشکی ورزشی در مراکز استان‌هاست، افزود:فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات‌های استانی و شهرستانی مربوطه، پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی هستند و به بهترین نحو از ورزشکاران حمایت خواهیم کرد. ما فدراسیون مدال بگیری نیستیم اما در مدال آوری تمامی رشته‌های ورزشی سهم داریم که این نشان دهنده اهمیت کار فدراسیون پزشکی ورزشی است.



رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد:همواره نسبت به شهرستان‌ها دغدغه داشتیم. به اعتقاد من هیات‌های شهرستانی باید دارای ساختار مشخصی باشند.



وی با اشاره به تفاهم فدراسیون پزشکی ورزشی با آموزش و پرورش گفت: کارگروه دانش آموزی در فدراسیون تشکیل شده و با وزارت آموزش و پرورش در زمینه معاینات سلامتی همکاری خواهیم کرد.



رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: فاصله شهرستان‌های گرگان و گنبد از لحاظ تعداد ورزشکار بیمه شده بسیار زیاد بوده و در مجموع استان گلستان باید دو برابر تعداد فعلی ورزشکار سازمان یافته داشته باشد.



وی یادآور شد: گرگان نیز به عنوان مرکز استان باید ورزشکار بیشتری داشته باشد و برای رسیدن به این هدف باید تفاهم نامه با نهادهای مختلف امضا شود.





تاکید مدیرکل بر مرتفع کردن مشکلات



بهمن طیبی، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در این مجمع گفت: توجه به حساسیت کار هیات پزشکی ورزشی باید از زحمات آنها تشکر کرد، اما نیاز به برنامه مدون برای هیات‌های شهرستانی است. نیاز است تا تعرفه و هزینه‌های خدمات پزشکی در زمان مسابقات، با توجه به شرایط مالی هیات‌ها در نظر گرفته شود، زیرا آنها با مشکلات مالی رو به رو هستند.



وی خواستار بر طرف شدن مشکل آمبولانس هیات پزشکی ورزشی استان شد.



برگزاری ۱۹ دوره آموزشی



در این مجمع  دکتر علی اصغر آیت الهی، رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف این هیات گفت: افزایش ورزشکاران سازمان یافته، برگزاری دوره‌های آموزشی، تعامل با مراکز علمی دانشگاهی، انعقاد تفاهم نامه با مراکز درمانی، پوشش پزشکی مسابقات ورزشی، گسترش نظارت بر باشگاه‌ها و اماکن ورزشی از جمله مهم ترین برنامه‌های هیئت پزشکی ورزشی استان گلستان است.



 وی افزود: راه اندازی مرکز فیزیوتراپی شرق استان، بازدید از هیات‌های شهرستانی، تسریع در پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران آسیب دیده، ارائه خدمات ویزیت رایگان پزشکی به عموم مردم و ارائه خدمات فیزیوتراپی رایگان به ورزشکاران آسیب دیده از دیگر برنامه‌های ما در سال آینده خواهد بود.



دکتر ایت الهی به عملکرد هیات پزشکی ورزشی گلستان در ۱۰ ماه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: ۱۹ دوره متنوع آموزشی با شرکت هزار و ۵۷۰ نفر برگزار شد که ۱۷ دوره در گرگان و دو دوره دیگر در شهرستان‌های علی آباد کتول و آزادشهر بود.



وی خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار و ۲۳۳ ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می‌کنند که ۳۹ هزار و ۸۸۳ آقا و ۱۵ هزار و ۳۵۰ خانم هستند.



دکتر آیت اللهی تصریح کرد: شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و علی آباد کتول به ترتیب دارای بیشترین ورزشکار بیمه شده در استان هستند و رشته‌های فوتبال، والیبال و روستایی عشایری نیز بیشترین تعداد ورزشکار تحت پوشش را دارند.



وی ادامه داد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۴۰۰ ورزشکار آسیب دیدند که ۲۷۰ آقا و ۱۳۰ خانم هستند و فوتبال، ورزش‌های رزمی و والیبال به ترتیب بیشترین آسیب دیدگی را داشتند. بیشترین مصدومیت ورزشکاران از ناحیه زانو، مچ پا، شانه و کمر است که ۳۵ نفر از آنها برای انجام اعمال جراحی به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی شدند.



وی یادآور شد: هزار و ۲۰۰ جلسه خدمات فیزیوتراپی به ۱۴۰ نفر از ورزشکاران و مربیان استان گلستان ارائه شد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.