شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱

در مجمع هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی؛

دکتر نوروزی ۶ اولویت کاری هیات های استانی را تشریح کرد

عبدالله چمن گلی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بر حرکت جدی هیات های استانی پزشکی ورزشی به عنوان بازوان اجرایی این فدراسیون ، جهت نیل به اهداف کلان پزشکی ورزشی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، در مجمع انتخابات هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان غربی با تاکید بر این نکته که در سال های اخیر پزشکی ورزشی در ایران پا به پای مجموعه ورزش کشور روند رو به رشدی را سپری کرده است، تلاش مجدانه تمامی هیات های استانی را برای نیل به اهداف کلان مجموعه پزشکی ورزشی و در نهایت ورزش کشور ضروری دانست.

وی در تشریح اولویت های هیات های استانی پزشکی ورزشی، تصریح کرد: با وجود همه اقدامات خوبی که در عرصه پزشکی ورزشی صورت گرفته و امروز این مبحث در ورزش کشور نهادینه شده است، لیکن ضروری است هیات های استانی به عنوان بازوان اجرایی فدراسیون پا به پای مجموعه ستادی طی طریق نمایند.

 دکتر نوروزی پرهیز از روزمرگی را نخستین اولویت هیات های استانی بر شمرد و گفت: امروز دیگر اکتفای صرف به بیان میزان ورزشکاران سازمان یافته نمی تواند برای ما قابل قبول باشد، چرا که پس از سال ها روند ساماندهی ورزشکاران و صدور کارت خدمات درمانی روی غلتک افتاده و ضروری است تمامی هیات های ما در جهت توسعه خدمات تخصصی پزشکی ورزشی گام بردارند.

وی برنامه محوری را از دیگر ضروریات هیات های استانی بویژه هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی قلمداد کرد و گفت: تمامی همکاران ما در سراسر کشور باید این مهم را مد نظر داشته باشند، چرا که یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد سالانه هیات های استانی، داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و عملیاتی شدن این برنامه ها خواهد بود.

 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ضرورت استفاده از تمامی پتانسیل مراکز استان ها را به منظور تمرکز زدایی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این رابطه باید ضمن شناسایی توانمندی های مراکز استان، هیات های پزشکی ورزشی ما تلاش کننده نهایت بهره مندی را از این توانمندی ها داشته و با فراهم کردن زمینه استفاده ورزشکاران استان از این توانمندی ها بویژه در حوزه درمان و خودکفاشدن نسبی از این نظر، زمینه رضایت روز افزون ورزشکاران نقاط مختلف را فراهم کنند.

 دکتر نوروزی توسعه ساختار پزشکی ورزشی را از دیگر اولویت هایی برشمرد که هیات های استانی باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند. وی در این خصوص تاکید کرد: گرچه به عنوان یکی از معدود فدراسیون های ورزشی هستیم که تمامی هیات های استانی ما در مراکز استان ها فعال هستند با این حال این نقطه مطلوب ما نیست و همکاران ما باید تلاش کنند در تمامی شهرستان های تابعه هیات های پزشکی ورزشی را با محوریت پزشک یا نیروی انسانی متخصص در زیر شاخه های پزشکی ورزشی راه اندازی کنند تا گستره خدمات پزشکی ورزشی روز به روز توسعه یابد.

 وی خواستار به روز شدن خدمات تخصصی پزشکی ورزشی در سراسر کشور شد و اطمینان داد که در این رابطه فدراسیون پزشکی ورزشی حمایت های لازم را از هیات های استانی به عمل خواهد آورد تا از زیرساخت های مورد نیاز بهره مند شوند.

 دکتر نوروزی همچنین ضرورت تعاملات برون سازمانی با مراکز درمانی و علمی سطح استان را به هیات های استانی گوشزد کرد و خواستار تلاش هر چه بیشتر در این خصوص برای بالندگی روز افزون مجموعه پزشکی ورزشی شد.

 در این مجمع که به ریاست دوباره دکتر شهرام طایفه به عنوان رئیس هیات پزشکی ورزشی آذربایجان غربی انجامید، دکتر نوروزی ابراز امیدواری کرد در ماه های ابتدایی سال آینده مرکز فیزیوتراپی ورزشی ارومیه به بهره برداری برسد.

 همچنین عبدالله چمن گلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مجمع با تقدیر و تشکر از حمایت های فدراسیون گفت: باید با همدلی و همکاری فضای خوبی را برای اعتلای برنامه های حوزه پزشکی ورزشی استان ایجاد کنیم و در این راستا مشارکت خیّرین سلامت بسیار ارزشمند است.

در این مجمع از خدمات نیکوکارانه دکتر حمید جنگی اقدم در درمان رایگان بیماران کم بضاعت و نیازمند تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.