سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

دکتر قطبی:

مرکز فیزیوتراپی ورزشی در کردستان تاسیس می شود

بابک قطبی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کردستان احداث مرکز فیزیوتراپی در استان را یکی از اهداف خود در راستای برنامه های چهار ساله خود عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان کردستان، دکتر بابک قطبی با اشاره به اینکه در روزهای اول هیات تنها 9 هزار و 500 ورزشکار ساماندهی شده بود، افزود: امروز خوشحالیم با تلاشهای که در این 8 سال به همراه همکاران و رؤسای هیات انجام داده ایم توانسته ایم این تعداد را به 60 هزار نفر ارتقا بدهیم.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان کردستان با اشاره به اینکه رشد و توانایی هر هیات بستگی به منابع مالی دارد، عنوان کرد: هیات پزشکی ورزشی درآمد خود را از افراد بیمه شده تامین می کند و از طریق این درآمدها باید زیر ساختها را فراهم کنید.

دکتر قطبی در ادامه گفت: با توجه به تعداد 60 هزار ورزشکار ساماندهی شده می توانیم بگویم این هیات امروز می تواند ساختمان فیزیو تراپی را در استان تاسیس کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیات پزشکی ورزشی درآمد لازم را دارد، بیان کرد: در حال حاضر 26 میلیون تومان و بالغ بر 300 میلیون تومان مطالبات مانده نزد فدراسیون دارد که امروز با این مبلغ می توانیم یک مرکز فیزیوتراپی را راه اندازی کنیم.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی در ادامه گفت:  هیات پزشکی ورزشی تمام برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را تهیه و تنظیم کرده است و از سال آینده تمامی برنامه ها به صورت تخصصی و کارآمد را رو به جلو خواهد برد.

قطبی با اشاره به اینکه 113 ورزشکار را در سال 95 به مراکز فیزیوتراپی معرفی شده اند، عنوان کرد: این تعداد ورزشکار اگر به میانگین ساعت محسوب شود بالغ بر 80 میلیون تومان در این راستان هزینه شده است که هیچگونه دریافتی نیز از ورزشکار ننموده ایم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی مسابقات که در سنندج برگزار شده آمبولانس مرکز آموزشی پزشکی در اختیار قرار گرفته، ذکر کرد: برای شهرستانها که مشکل آمبولانس داریم با هلال احمر نیز قراردادی در این راستا خواهیم بست.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان ضمن اشاره به اینکه 35 ورزشکار را در سال 95 جهت مداوا به تهران اعزام کرده ایم، خاطرنشان کرد: هیات پزشکی ورزشی استان کردستان در آینده چارت مناسبی را تهیه و تنظیم می کند و کارشناسهای تغذیه و روان شناسی در کابینه هیات قرار می دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.