دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

دکتر نوراله زاده اعلام کرد؛

پوشش پزشکی 1300 رویداد ورزشی در استان اردبیل

کمال نوراله زاده

دکتر کمال نوراله زاده ، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اردبیل ، عملکرد سال گذشته این هیات در بخش های مختلف را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان اردبیل پایگاه خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر نوراله زاده گفت: در سال گذشته 50 هزار  و 331  ورزشکار در استان ساماندهی شدند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش 4 هزار و 731 نفری را نشان می دهد.

وی به خدمات آموزشی اشاره کرد و گفت:۱۲۵۰ نفر از خدمات آموزشی این هیات که شامل ۴ دوره ماساژ ورزشی، کلاسهای دوپینگ، تغذیه، مکمل ورزشی، طب ورزشی سلامت قلب و عروق، حرکات اصلاحی بهره مند شدند.

دکتر نوراله زاده خاطر نشان کرد:تعداد بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی استان اردبیل۲۴۵ مورد بود که ۱۴۵ مورد در بخش آقایان و ۱۰۰ مورد آن نیز در بخش بانوان بود به دنبال آن ۴  باشگاه برتر مورد تشویق قرار گرفتند و ۶ باشگاه نیز پلمپ شدند و به باشگاههای متخلف نیز تذکر داده شد.

وی همچنین به ۳۰ مورد مشاوره روانشناسی، ترجمه دو کتاب و ۱۰ مورد برگزاری کارگاه روانشناسی و ارائه مقاله روانشناسی ورزشی اشاره کرد و گفت : بهره مندی ورزشکاران از روانشناسی ورزشی مفید بوده چرا که اگر ورزشکار با روانشناس ارتباط داشته باشد از مدیریت روانی و فکری خوب در حرکات ورزشی بهره مند میشود.

 دکتر نوراله زاده ادامه داد : در طول سال ۹۵ کمیته پزشکی مسابقات هیات پزشکی ورزشی با استقرار پزشک، امدادگر ورزشی، ۱۳۰۰ رویداد ورزشی را در استان پوشش پزشکی داد.

وی یادآور شد: ارائه ۲۵۰ جلسه مشاوره در زمینه های مختلف تغذیه ای، عملکرد کم نظیر کمیته توانبخشی قابل توجه بود ضمن اینکه در سال گذشته 550 ورزشکار آسیب دیده از خدمات ما بهره مند شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.