دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

در استان سیستان و بلوچستان رقم خورد؛

رشد ۴ هزار نفری ساماندهی ورزشکاران

علی عرب

دکتر علی عرب ، رئیس هیات پزشکی ورزشی سیستان بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان سیستان و بلوچستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر عرب گفت :در سال ۹۵ تعداد ورزشکاران سازمان یافته به ۳۸ هزار و ۹۵۶ نفر رسید که نسبت به سال ۹۴ حدود ۴ هزار  نفر افزایش داشتیم.رشته های بومی محلی، همگانی و فوتبال بیشترین تعداد ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان بیان کرد : از طرف ستاد نظارت بر اماکن ورزشی در سال گذشته ۱۴۶ بازرسی از اماکن ورزشی صورت گرفت که به دنبال آن ۲ باشگاه پلمپ و به ۲۰ باشگاه تذکر داده شد.

وی آمار ورزشکاران مصدوم را ۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۲ آقا و ۷ نفر خانم بودند که ۲۵ نفر آنها جهت درمان به درمانگاه فدراسیون معرفی شدند.

دکتر عرب اظهار داشت : در بخش آموزش یکی از مهمترین برنامه های سال گذشته برگزاری دوره آموزش روانشناسی ورزشی ویژه مربیان و معلمین ورزش استان با شرکت ۳۰۰ نفرخانم و آقا به مدرسی خانم دکتر سامع مدرس فدراسیون در زاهدان بود.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان هیات و مرکز فیزیوتراپی ورزشی استان در بهمن ماه سال گذشته ابراز امیدواری کرد که در سال جاری هیات بتواند خدمات مطلوبتر وکارامد پزشکی ورزشی به جامعه ورزش استان ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.