شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

دکتر کیانی خبر داد؛

تشکیل کارگروه بررسی عوامل آسیب های ورزشی در چهارمحال و بختیاری

مهشید کیانی

مسئول کمیته درمان هیات پزشکی ورزشی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اهمیت بررسی آمار آسیب دیده های ورزشی لزوم برنامه ریزی پیشگیرانه و آموزشی را در این خصوص مورد تاکید قرار داد.

به گزارش دفتر  چهار محال وبختیاری پایگاه خبری – تحلیلی  پزشکی ایران، دکتر مهشید کیانی گفت:با بررسی آمار دقیق تعداد ورزشکاران رشته های مختلف و نوع آسیب دیدگی آنها می‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های ورزشی حرکت کنیم. در این راستا قصد داریم با تشکیل یک کارگروه شامل پزشکان، پیراپزشکان، مربیان، داوران و ورزشکاران به بررسی این موضوع بپردازیم و پس از آن علل آسیب ها ورزشی  را پیدا کرده تا بتوانیم با رفع مشکلات شاهد آسیب های کمتری باشیم.

وی در عین حال گفت: نداشتن تغذیه مناسب و اصولی، چالش های روانی، نداشتن آمادگی جسمانی و استفاده نکردن از مشاوره های متخصصان پزشکی ورزشی را عامل اصلی کوتاه بودن عمر قهرمانی ورزشکاران استان دانست.

دکتر کیانی گفت: باید تلاش کنیم ضعف علمی مربیان را که می تواند منشا انجام تمرینات غیرعلمی و نادرست ورزشکاران و دور شدن آنها از کسب عناوین ارزشمند شود، برطرف کنیم. در مجموع هیات پزشکی ورزشی استان از همه ورزشکاران و قهرمانان در کلیه زمینه های  پزشکی حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.