دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

دکتر نوروزی به تمامی ورزشکاران بویژه ملی پوشان یادآور شد؛

مشورت با متخصصان پزشکی ورزشی و نادو پیش از مصرف هر دارو و مکمل

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مباره با دوپینگ(نادو) تاکید کرد: ورزشکاران پیش از مصرف هر گونه دارو و مکمل ، می توانند از متخصصان مجموعه پزشکی ورزشی و نادو مشاوره بگیرند تا ناخواسته گرفتار دوپینگ نشوند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با یکی از رسانه ها مثبت اعلام شدن نمونه اولیه دوپینگ یک ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را تایید کرد و گفت: مدیریت انجام این تست با فدراسیون جهانی بوده و در این زمینه فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ دخالتی نداشته است. به واقع فدراسیون جهانی به طور مستقیم مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار نوجوان را به فدراسیون وزنه‌برداری ایران اعلام کرده است.

 دکتر نوروزی تصریح کرد: در بررسی اولیه برای تایید مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار وی مدارک اولیه خود را برای دفاع از خود به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ارسال کرده است که بعد از بررسی اولیه، پاسخ نهایی در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار از سوی فدراسیون جهانی اعلام می‌شود.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به اینکه دوپینگ پدیده شومی است که ورزش تمام دنیا با آن دست به گریبان است، تصریح کرد: همواره به بهترین شکل ممکن مشاوره های لازم را  به ورزشکاران ارائه می دهیم تا از هرگونه لغزش ناخواسته و دوپینگی شدن بر حذر باشند.

وی افزود: در همه جای دنیا در جهت کاهش آمار ورزشکاران دوپینگی دو مقوله آموزش و برخورد قهری به صورت همزمان پیگیری می شود و ما نیز همواره سعی کرده ایم با تقدم فعالیت های آموزشی، ورزشکاران را آگاه کنیم. به همین جهت بازهم از تمامی ورزشکاران بویژه ورزشکاران رده های ملی می خواهیم پیش از مصرف هر گونه مکمل یا دارویی مشاوره لازم را از متخصصان فدراسیون پزشکی ورزشی و نادو بگیرند تا با پیامدهای دوپینگ بویژه درسطح بین الملل مواجه نشوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.