شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

توصیه دکتر نوروزی به ورزشکاران اعزامی به جاکارتا:

بدون مشورت با متخصصان هیچ دارو و مکملی مصرف نکنید

غلامرضا نوروزی

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزشکاران مراقب داروها و مکمل‌هایی که استفاده می‌کنند باشند و حتما با گروه پزشکی مشورت کنند.

دکتر غلامرضا نوروزی ،  رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره اعزام پزشکان به بازی‌های آسیایی گفت: ما 17 پزشک و فیزیوتراپ را به اندونزی اعزام می‌کنیم که از این بین 4 پزشک و فیزیوتراپ خانم هستند. قرار است گروهی 5-6 نفره در پالمبانگ و گروهی دیگر در اندونزی مستقر شوند. البته ما هنوز اسامی دقیق را به کمیته اعلام نکرده‌ایم اما در بین پزشکان اعزامی متخصص پزشکی ورزشی و ارتوپد هم داریم.

وی درباره تشکیل پرونده سلامت، عنوان کرد: قرار بود پرونده سلامت بازیکنان اعزامی به بازی‌های آسیایی تا آخر خرداد تکمیل شود اما با توجه به اینکه برخی از تیم‌ها دیرتر مسابقه انتخابی داشتند، هنوز کار ما ادامه دارد. قرار است ورزشکاران رشته‌های توپی‌ مانند والیبالیست‌ها از هفته آینده به فدراسیون بیایند. بازیکنان تیم ملی فوتبال نیز از 2 تیر برای تشکیل پرونده سلامت اقدام خواهند کرد. ما هم تلاش می‌کنیم تا زودتر معاینات انجام شوند و ورزشکارانی که اعزام می‌شوند سالم باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی درباره اینکه آیا از بین ورزشکارانی که مراجعه کرده‌اند، آسیب‌دیدگی جدی داریم یا خیر، گفت: بعد از تکمیل پرونده‌ها آنالیز خواهیم داشت و نتیجه را به کمیته ملی المپیک اعلام می‌کنیم.

نوروزی همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه برای بازی‌های المپیک ریو شما در رشته‌های مدال‌آور مثل کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری پزشکانی که با تیم‌ها کار کرده بودند را اعزام کردید، برنامه شما برای بازی‌های آسیایی چیست، عنوان کرد: برای این دوره هم برنامه همین طور است. در رشته‌های تکواندو، والیبال، فوتبال، کشتی و وزنه‌برداری پزشکانی جدا همراه با تیم اعزام می‌شوند. قرار است پزشکان و فیزیوتراپ‌هایی که با تیم کار کرده‌اند به اندونزی اعزام شوند.

وی درباره اینکه در فاصله کمتر از 2 ماهی که به بازی‌های آسیایی باقی مانده چه توصیه‌ای به ورزشکاران اعزامی دارید، خاطرنشان کرد: مشاوره‌های پزشکی، تغذیه و روانشناسی ما در حال پیگیری است. من از ورزشکاران حرفه‌ای می‌خواهم مراقب مکمل‌ها و داروهایی که استفاده می‌کنند باشند و با گروه پزشکی مشورت کنند.

رئیس کمیته پزشکی کمیته ملی المپیک همچنین درباره برنامه‌های فدراسیون در خصوص نمونه‌گیری‌های خارج از مسابقه، یادآور شد: ما در این خصوص به ویژه برای رشته‌هایی که با خطر روبه‌رو هستند، برنامه داریم. از چند روز آینده نیز نمونه‌گیری خارج از مسابقه انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.