دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

آمار پرونده های سلامت ملی پوشان اعزامی به جاکارتا به ۲۹۰ نفر رسید

دکتر بنی جمالی: آنالیز و پیگیری کارهای درمانی را هم آغاز کردیم

محمد بنی جمالی

رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی از تشکیل پرونده سلامت برای ۲۹۰ ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایسنا دکتر محمد بنی جمالی با اشاره به همکاری خوب فدراسیون‌های ورزشی در یک ماه گذشته برای تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: تاکنون پرونده سلامت ۲۹۰ ورزشکار اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا تشکیل شده است .

وی گفت‌: در میان فدراسیون هایی که برای تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی خود به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کردند، هنوز رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و کشتی به دلیل تراکم تقویم مسابقات شان اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند که امیدوارم این فدراسیون‌ها نیز نسبت به تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران خود زودتر اقدام کنند.

دکتربنی جمالی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم با توجه به آمار بالای ورزشکاران اعزامی به جاکارتا پزشکان زیادی از سوی کمیته ملی المپیک مورد تایید قرار بگیرند که متاسفانه در این دوره کمیته ملی المپیک با تعداد کمی از پزشکان برای حضور در بازی‌های آسیایی موافقت کرده است. البته با توجه به این که در این دوره بازیها در سه منطقه مختلف جاکارتا برگزار می‌شود، ناچار هستیم برای ارائه خدمات بهتر پزشکان خود را به جای دو گروه در یک گروه راهی جاکارتا کنیم.

وی ‌اضافه کرد: لیست پزشکان اعزامی در این دوره را متخصصان ارتوپد، پزشکی ـ ورزشی، فیزیوتراپ و یک متخصص تغذیه تشکیل می‌دهد .

دکتر بنی جمالی یکی از مشکلات ورزشکاران اعزامی به جاکارتا را کمبود ویتامین D در بین زنان مطرح کرد و گفت: طی معاینات تخصصی اولیه که از ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا داشتیم کمبود ویتامین D در بانوان اعزامی یکی از مشکلاتی بود که گزارش لازم را به صورت نامه کتبی به کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های مربوطه ارائه دادیم تا نسبت به رفع این مساله هر چه‌ سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین در برخی از تیم‌ها آسیب‌دیدگی مزمنی وجود داشت که امیدوارم این گونه مشکلات قبل از اعزام مرتفع شود.

وی گفت‌: در حال‌ حاضر مرحله دوم کار پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی که همان آنالیز و پیگیری کارهای درمانی است در فدراسیون پزشکی ـ ورزشی آغاز شده و ما تلاشمان بر این است تا بتوانیم شرایط راضی کننده ای را از نظر خدمات درمانی برای ورزشکاران اعزامی به جاکارتا، فراهم کنیم.

وی در پایان ارائه مشاوره‌های روانشناسی، دادن برنامه‌های تغذیه‌ای به ورزشکاران، انجام معاینات تخصصی قلب و عروق و اسکلتی و عضلانی را از جمله مهم‌ترین خدمات فدراسیون پزشکی ورزشی در مرحله اول تشکیل پرونده سلامت ورزشکاران اعزامی به جاکارتا عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.