دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

ترفندهای صبحگاهی کاهش وزن

چاقی

می توانید صبح ها این ۷ گام را بردارید تا علاوه بر کنترل وزن، شاهد بهبود سلامت روحی و جسمی خود باشید:

قهوه سیاه یا چای سیاه: نوشیدن یک فنجان قهوه در هنگام صبح البته بدون اضافه کردن شکر و خامه، به توقف نفخ شکم کمک می کند و متابولیسم بدن را بالا می برد. نوشیدن قهوه قبل از انجام ورزش نیز گزینه مناسبی است و باعث از دست دادن کالری بیشتر حین ورزش می شود.

پیاده روی و ورزش صبحگاهی: پیاده روی یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش وزن است. میزان انسولین در اوایل صبح کمتر است و وقتی شما با معده خالی ورزش می کنید، بدن آمادگی بیشتری برای سوزاندن چربی دارد.

نوشیدن سرکه سیب:حل کردن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در یک لیوان آب و نوشیدن آن منجر به کاهش شاخص توده بدن، کاهش چربی احشایی، کاهش اندازه دور کمر و کاهش سطوح تری گلیسیرید می شود.

نوشیدن آب: شروع روز با نوشیدن یک لیوان آب و آن هم با معده خالی ایده خوبی است. نوشیدن آب انرژی روزانه شما را تامین می کند و اثرات آن در کاهش وزن شگفت انگیز است.  

خواب کافی: هشت ساعت خواب کامل در شبانه روز باعث کاهش وزن می شود. به گفته محققان دریافت مقادیر کافی خواب باعث کاهش ترشح هورمون کورتیزول؛ هورمون وابسته به استرس می شود، و کاهش وزن موثر را به همراه دارد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: نور صبحگاهی خورشید تنظیم کننده متابولیسم است و به شما کمک می کند موثرتر چربی بسوزانید.

مدیتیشن: حداقل ۱۰ دقیقه را به انجام مدیتیشن، برای نشستن و تنفس، برای آرام کردن بدن و ذهن اختصاص دهید. عادت کردن به انجام مدیتیشن صبحگاهی می تواند پیشگیری از پرخوری را موجب شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی/دفتر آموزش و ارتقای سلامت

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.