• نقش ورزش در پیشگیری از چاقی

    نقش ورزش در پیشگیری از چاقی

    ورزش و فعالیت فیزیکی با افزایش سوخت و ساز ومتابولیسم بدن نیز تاثیر مستقیمی با کاهش وزن و بهبود چربی خون در افراد دارای اضافه وزن داشته است.

  • تاثیر پروتئین وی در فعالیت های ورزشی

    تاثیر پروتئین وی در فعالیت های ورزشی

    کیفیت پروتئین برای حفظ توده ماهیچه ای اهمیت دارد که این کیفیت به صورت توانایی هضم پروتئین، محتوای اسیدآمینه ودسترسی اسید امینه تعریف می شود.

  • سندروم سه گانه بانوان ورزشکار

    سندروم سه گانه بانوان ورزشکار

    مصرف سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده با کالری متناسب با ویژگیهای فردی ورزشکار علاوه بر حفظ سلامتی باعث بهترین عملکرد ورزشی نیز خواهد بود .

  • در مورد سوخت و ساز یا متابولیسم بدن چه می دانید؟

    در مورد سوخت و ساز یا متابولیسم بدن چه می دانید؟

    سوخت و ساز یا متابولیسم بدن چیست؟آیا اصلا قابل تنظیم و کنترل است؟ آیا ژنتیک در آن نقش دارد؟ آیا چاقی و لاغری ما به متابولیسم ارتباط دارد؟و… سوالاتی هستند که ذهن ما را به خود درگیر می کنند.در مطلبی تحت عنوان آشنایی با متابولیسم بدن ، توضیحاتی داده ایم، اما در این مطلب می خواهیم به توضیح متابولیسم بدن و باورهای رایج در خصوص آن بپردازیم.اما در ابتدا لازم است بدانیم:

  • پروتئین و ورزش

    پروتئین و ورزش

    تمرینات ورزشی تأثیر عمده‌ای روی متابولیسم پروتئین در بدن می‌گذارد.

  • مضر بودن کاهش بیش از حد وزن

    دکتر رحیمی هشدار داد؛

    مضر بودن کاهش بیش از حد وزن

    از نظر عامه مردم، ورزشکاران افرادی هستند که وزن بدن آنها در محدوده ای مشخص تنظیم و به آسانی حفظ می شود.

  • استفاده از کربوهیدرات هنگام فعالیت ورزشی(۲)

    استفاده از کربوهیدرات هنگام فعالیت ورزشی(۲)

    دانستن این نکته مهم است که بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که اختلاف ناچیزی بین شکل‌های گوناگون کربوهیدرات (وقتی که به طریق مناسبی مصرف بشوند) در توانایی آنها برای جلوگیری از هیپوگلیسمی، چه حفظ مصرف مطلوب گلوکز توسط سلول‌های عضلانی و برای بهبود عملکرد در مسابقات استقامتی وجود دارد.

  • غذاهای ضد پیری

    غذاهای ضد پیری

    غذایی که می خورید تفاوت زیادی روی سن و احساس شما ایجاد می کند. خوردن غذاهای سالم باعث می شود سالم بمانید. بعضی از غذاها باعث کاهش فرآیند پیری می شوند. میوه ها، سبزیجات، ماهی، مغزها و غلات کامل، بدن را در برابر شرایط مزمن که باعث کوتاه شدن زندگی و عمر می شود، محافظت می کنند.

  • مصرف کربوهیدرات هنگام فعالیت ورزشی

    مصرف کربوهیدرات هنگام فعالیت ورزشی

    مقدار مصرف منابع گلیکوژن عضله، اصولاً به چگونگی شدت تمرین بستگی دارد. اگر ورزش بی‌هوازی خیلی شدید انجام می‌دهید، گلیکوژن را در تارهای FT به مقدار زیاد و سریعی استفاده خواهید کرد، این نوع از ورزش‌ها ممکن است به تولید سریع اسید لاکتیک و به دنبال آن افزایش خستگی زودرس منجر شود.

  • بانوان ورزشکار و لزوم مصرف استروژن های گیاهی

    بانوان ورزشکار و لزوم مصرف استروژن های گیاهی

    فیتو استروژنها دسته ای از ترکیبات در برخی گیاهان هستند که به علت شباهت ساختاری به استروژن انسانی، در بدن عملکردی مشابه با استروژن انسانی دارند .