• تغذیه مناسب برای ورزش در تابستان

    کاری از هیات پزشکی ورزشی کرمان؛

    تغذیه مناسب برای ورزش در تابستان

    فصل تابستان در شرایطی زمان مناسبی جهت تمرینات بدن در اختیار ورزشکاران قرار می دهد که در این فصل بسیاری از ورزشکاران دو تا سه بار در روز تمرین می کنند که باعث تخلیه مواد مغذی از بدنشان می شود و نیاز به حمایت تغذیه ای دارند،بنابراین برای کسب موفقیت در ورزش باید از تغذیه کافی و مناسبی برخوردار شوند.

  • 10 توصیه برای تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان

    دکتر غیاثوند بیان کرد؛

    10 توصیه برای تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان

    باوجود تقارن ماه مبارک رمضان باروزهای گرم و طولانی تابستان می توان با یک برنامه تغذیه ای جهت افطار و سحر بر مشکلاتی مانند کاهش فشار-ضعف – تشنگی، گرسنگی و سرگیجه غلبه کرد.

  • ورزشکاران روزه دار چه بنوشند؟

    ورزشکاران روزه دار چه بنوشند؟

    بهترین راه برای جلوگیری از تشنگی در طول روزه داری این است که هنگام سحر و افطار از نوشیدنی های مناسب استفاده کنید.

  • زمان مصرف قند های ساده در ماه مبارک رمضان

    زمان مصرف قند های ساده در ماه مبارک رمضان

    مصرف مواد غذایی شیرین و انواع قند های ساده مانند قند ، انواع شیرینی و.... باعث ایجاد حس سیری در ساعات روزه داری نمی شود .

  • نکات کاربردی برای ورزشکاران بدنساز در ماه مبارک رمضان

    نکات کاربردی برای ورزشکاران بدنساز در ماه مبارک رمضان

    بسیاری از بدنسازان گمان می کنند روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، باعث تحلیل عضلانی می شود، اما این تصور نادرستی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که بدنسازان نتوانند در این ماه، عضلات خود را حفظ و حتی قوی تر کنند .

  • تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث ایجاد تغییرات هماهنگ متابولیک در بدن می شود که در نتیجه آن ها چربی های بدن به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می شوند. متابولیسم بدن در طول روزه داری کمی کاهش می یابد بنابراین باید مقدار غذای دریافتی با انرژی مورد نیاز تنظیم شود.

  • برنامه تغذیه و ورزش در ماه مبارک رمضان

    دکتر باقری مقدم تشریح کرد؛

    برنامه تغذیه و ورزش در ماه مبارک رمضان

    مطالعات علمی بسیاری در رابطه با جنبه های مختلف پزشکی و ورزشی در ماه مبارک رمضان انجام شده است ، از جمله مطالعات متعددی که نشان می دهد ورزش وفعالیت فیزیکی حتی در بعد قهرمانی منافاتی با روزه داری ندارد و ورزشکاران می توانند با رعایت توصیه های علمی و پزشکی از مزایای این ماه بهره مند شوند.

  • روزه داری و 4 سطح فعالیت جسمانی

    روزه داری و 4 سطح فعالیت جسمانی

    از آنجا فعالیت منظم جسمی موجب بهبود عملکرد متابولیک ( سوخت و ساز بدن)، دستگاه قلبی- عروقی، تنفسی و عضلانی –اسکلتی شود و با توجه به این که توقف فعالیت های جسمانی به مدت یک ماه می تواند آمادگی و سطح عملکرد سیستم های مذکور را به نحو قابل توجهی کاهش دهد؛ لذا کنار گذاشتن برنامه های ورزشی در روزه  داران توصیه نمی شود.

  • نکات مهم در خصوص تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    نکات مهم در خصوص تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    در ماه مبارک رمضان نیز مانند همیشه پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلی غذایی (نان و غلات، میوه ها، سبزیجات و گوشت و حبوبات) ضروری است.

  • تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    تغذیه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

    یکی از مهمترین چالش ها در روزه داران عزیز تامین نیازهای تغذیه ای ایشان بوده و این چالش در افراد ورزشکار به مراتب پیچیده تر می شود.