• هدف از تغذیه قبل از رقابت ورزشی

    هدف از تغذیه قبل از رقابت ورزشی

    تغذیه مناسب قبل از رقابت های ورزشی دو هدف عمده را دنبال می کند.

  • تغذیه سالم از ارکان اصلی سلامت و پیشگیری از بیماری ها

    تغذیه سالم از ارکان اصلی سلامت و پیشگیری از بیماری ها

    در هفته سلامت که از اول لغایت ۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود ، روز دوم به "غذای سالم ، جامعه سالم " اختصاص یافته است. غذا و تغذیه سالم از ارکان اصلی سلامت و پیشگیری از بیماری ها بشمار می رود. پیروی از تغذیه سالم می تواند از حدود ۸۰ % موارد دیابت ، ۳۰ تا ۴۰ % انواع سرطان ها بخصوص سرطان های دستگاه گوارش و تا ۵۰ % بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کند.

  • تغذیه نا سالم=تهدید سلامت جسم و روان

    /هفته سلامت- روز دوم:غذای سالم، جامعه سالم/

    تغذیه نا سالم=تهدید سلامت جسم و روان

    تغییراتی که در زندگی اجتماعی چند دهه اخیر رخ داده است تا حدود زیادی رژیم غذایی جامعه را دستخوش دگرگونی کرده است. گسترش بیماری و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن ریشه در تغییر سبک زندگی افراد جامعه بخصوص تغییر در الگوهای تغذیه ای دارد.

  • تغذیه در والیبال

    تغذیه در والیبال

    بدون شک یکی از حوزه های مهم و کاربردی علوم تغذیه، تغذیه ورزشی است؛ که شناخت هر چه بیشتر آن تأثیر زیادی بر عملکرد ورزشی دارد. با وجود اینکه هیچگونه غذایی وجود ندارد که باعث پیروزی ورزشکاران شود مسلماً نحوۀ تغذیه قبل، حین و پس از مسابقه در موفقیت ورزشکار مؤثر و تعیین کننده خواهد بود.

  • موانع کاهش وزن

    دکتر حاکمی تشریح کرد؛

    موانع کاهش وزن

    همه می دانیم که ورزش در کنار یک برنامه غذایی مناسب، کلید کنترل وزن محسوب می شود. اما در بعضی موارد، علیرغم رعایت آن، کاهش وزن با مشکل مواجه می شود.

  • تغذیه برای تمرینات استقامتی و فوق استقامتی(بخش  دوم)

    تغذیه برای تمرینات استقامتی و فوق استقامتی(بخش دوم)

    شاخص گلیسمی برای بهینه سازی ذخایر گلیکوژن عضلات:

  • تغذیه برای بهبود غضروف آسیب دیده

    تغذیه برای بهبود غضروف آسیب دیده

    آسیب های ورزشی به مفاصل درورزشکاران بسیار رایج است و برای جبران صدمه وارده و بر گشت به وضعیت سلامت قبلی تغذیه مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است.

  • تغذیه برای تمرینات استقامتی و فوق استقامتی(بخش اول)

    تغذیه برای تمرینات استقامتی و فوق استقامتی(بخش اول)

    با توجه به افزایش محبوبیت ورزش های استقامتی و فوق استقامتی، علاقه و نیاز به تحقیقات بیشتر در رابطه با نیازهای تغذیه ای این ورزش ها و نیز نیاز به اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات ومکمل های در دسترس و موجود در بازار، که ممکن است برای ورزشکاران مفید باشد؛ افزایش یافته است.

  • رژیم غذایی برای کاهش استرس

    رژیم غذایی برای کاهش استرس

    مدیریت استرس ابزاری قوی برای حفظ سلامتی است، زیرا استرس زیاد می تواند روی سلامت جسم اثر بگذارد. راه های زیادی برای مقابله با استرس وجود دارد و یکی از آن ها کنترل غذایی است که می خورید. همه ما استرس داریم، اما چگونگی کنار آمدن با استرس در افراد متفاوت است.

  • راهکارهای تغذیه ای برای افزایش قدرت و حجم عضلانی

    راهکارهای تغذیه ای برای افزایش قدرت و حجم عضلانی

    برای اینکه به طور هوشمندانه ورزش کنید، به غذاهایی نیاز دارید که باعث افزایش تناسب و قدرت عضلات می شوند. در اینجا لیست غذاهایی آورده شده که باعث افزایش قدرت و توده عضلانی می شوند.