پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

شش ماه پر تلاش در ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان یزد

سپهری فر: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 500 بازرسی از باشگاه ورزشی استان انجام شده است..

نعیمه سپهری فر( مسئول ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان یزد) به  تشریح عملکرد این ستاد در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت.


طرح نظارت بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی استان از فروردین‌ماه امسال با جدیت تمام به مرحله اجرا در آمد.


در این طرح  در شش ماهه نخست سال بالغ  بر500مورد بازرسی از باشگاه های  ورزشی توسط بازرسین زن و مرد ستاد،  انجام شد؛ که طی آن 185 مورد از بازرسی ها دارای  تخلفات آیین‌نامه‌ای و بیمه ورزشی ورزشکاران بوده که به باشگاه مد نظر تذکر داده شده  و سه باشگاه نیز اخطار کتبی دریافت نمودند. بقیه باشگاهها نیز مورد تشویق  قرار گرفتند.


همچنین در خصوص باشگاههایی که متخلف بوده اند نیز تیم بازرسی متشکل از نمایندگانی از علوم پزشکی، اماکن، اصناف و بازرگانی، هیئت پزشکی و کارشناسان اداره ورزش و جوانان استان در محل باشگاه مورد نظر حضور پیدا کردند  و مسائلی چون نحوه رعایت مسائل اخلاقی، بهداشتی، نظارت بر نحوه اعمال قیمت‌ها و تعرفه‌ها، برنامه غذایی ورزشکاران، مسائل فنی و تخصصی، کنترل دوپینگ و داروهای مکمل را مورد نظارت قرار دادند.


همه ساله طی مراسمی با حضور مسئولین اداره ورزش و جوانان و کلیه مربیان و مدیران و موسسین باشگاههای ورزشی از بیست باشگاه های برتردر امر بیمه ورزشی و سلامت باشگاه ورزشی  در سطح شهر تجلیل به عمل می آید.








این نظارت از تمام باشگاه‌های رشته‌های مختلف ورزشی و فعال در بخش آقایان و بانوان صورت می‌گیرد و چنانچه باشگاه و مربی دچار تخلفاتی باشند در مرحله نخست تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار مجازاتی همچون پلمب باشگاه، جریمه نقدی، ابطال کارت مربیگری و باشگاه در نظر گرفته می‌شود.