سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶

معاون ورزش کرمانشاه تاکید کرد :

ارزشیابی باشگاههای ورزشی صرفاً از طریق سامانه ستاد نظارت انجام میشود

با توجه به راه اندازی سامانه یکپارچه تحت وب ستاد نظارت بر سلامت باشگاههای ورزشی در فدراسیون پزشکی ورزشی و امکان بهره مندی کلیه استانها جهت مدیریت و به روز رسانی اطلاعات باشگاهها، نشستی مشترک در اداره ورزش و جوانان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در این جلسه که با حضور رضا شیروندی معاون توسعه امور ورزش، وحید خسروی دبیر هیأت پزشکی و برخی از اعضای کمیسیون ماده 5 استانی برگزار شد بر ضرورت نظارت مستمر بر فعالیت کلیه اماکن ورزشی اعم از خصوصی و دولتی در دو حوزه بیمه ورزشی و مصرف مکمل ها و داروهای غیر مجاز در قالب سه طرح نظارت اولیه، ثانویه و ادواری تاکید شد.


خسروی ضمن تشریح امکانات وب سایت طراحی شده و مزایای پیش بینی شده جهت ارزشیابی باشگاههای ورزشی و نظارت در خصوص اطلاعات محیطی باشگاه، بیمه ای و دوپینگ اظهار داشت : بروز بودن تکنولوژی بکار رفته در طراحی و امکان ذخیره اطلاعات در حجم وسیع و سهولت در گزارش گیری این مهم را میسر می سازد که آخرین اطلاعات نحوه اخذ مجوز، تاریخ انقضاء و روند تمدید در کمترین زمان ممکن و به صورت به روز در اختیار کمیسیون ماده 5 قرار گیرد.


وی در ادامه از همکاری و حمایت همه جانبه حوزه امور توسعه ورزش و نهادهای بازرسی و حراست در راستای دستیابی به اهداف پیش بینی شده مبنی بر گسترش حوزه سلامت در بین آحاد جامعه ورزش تشکر کرد و ابراز امیداواری نمود با تداوم این روند شاهد افزایش شاخص تعداد بیمه شدگان نیز باشیم.


 معاون امور ورزش کرمانشاه ضمن بررسی امکانات وب سایت طراحی شده بیان داشت: نظارت مداوم   راهکاری مناسب جهت جلوگیری از رواج پدیده شوم و مذموم دوپینگ است که با ثبت این اطلاعات در وب سایت امکان بررسی تخلفات انجام شده از طریق بازرسی های ثانویه و اطلاعات مندرج امکان پذیر خواهد شد.


شیروندی افزود : بهداشت محیط های ورزشی و دارا بودن امکانات استاندارد در باشگاههای ورزشی از اولویت برنامه های ستاد نظارت است که یقیناً شاخص های پیش بینی شده و گزارش گیری وب سایت کمک شایانی در طرح ریزی و اندیشیدن تمهیدات لازم جهت تحقق سیاست های تشویقی و تنبیهی برای باشگاههای ورزشی خواهد شد.


معاون توسعه امور ورزش کرمانشاه ارزیابی و بررسی نتایج بازرسی ها را در برنامه زمان بندی مشخص و منظم بسیار مهم و موثر دانست و بیان داشت : ستاد نظارت بایستی ضمن تعریف مراحل بازرسی و پیگیری اثرات آن از ابزارها و روش های نوین از ناظرین فعال، با تجربه و متعهد با دارا بودن دیگر ویژگیهای لازم فردی و کاری برای امر بازرسی استفاده نماید.


در پایان این نشست مشترک دبیر هیأت پزشکی ورزشی یادآور شد کلیه باشگاههای ورزشی جهت اخذ مجوز ، ضمن دریافت تاییدیه از هیأت پزشکی، نسبت به ثبت مجوزهای صادره نیز باید در سامانه اقدام نمایند.