چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۳

انعقاد تفاهم نامه مشترک دانشکده تربیت بدنی و هیأت پزشکی کرمانشاه

دکتر تأدیبی : دانشجویان سرمایه اصلی ما برای همکاری با سیستم پزشکی ورزشی هستند.

نشست مشترک مسوولین دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی کرمانشاه با رییس و دبیر هیأت پزشکی ورزشی با هدف تبیین و تشریح مفاد تفاهم نامه آموزشی و پژوهشی و بررسی راهکاری های لازم جهت گسترش تعامل دوسویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه دکتر وحید تأدیبی ریاست دانشکده تربیت بدنی که به همراه دکتر منظمی معاون آموزشی ، دکتر حیرانی معاونت پژوهشی و دکتر خزایی مدیر گروه تربیت بدنی در این جلسه حضور داشتند به ضرورت بهره مندی از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود در سیستم های دانشگاهی و پزشکی ورزشی کشور جهت دستیابی به اهداف پیش بینی شده اشاره کرد و روند اقدامات انجام شده در نهاد متولی سلامت ورزش کشور را بسیار مثبت ارزیابی نمود.


وی افزود : با توجه به حضور اساتید مجرب و فرهیخته در حوزه های پزشکی ورزشی و تربیت بدنی امکان ارتباط و تعامل دوسویه بسیار مناسبی ایجاد شده ، که امید است نشست های مشترک و همایش های آموزشی سبب توسعه همه جانبه ورزش در ابعاد مختلف شود .


دكتر تأديبي تاكيد كرد : دانشجویان مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا این دانشکده سرمایه اصلی ما در تحقق اين مهم خواهند بود و قدرت اجرايي و بازوان توانمند دانشگاه و پزشكي ورزشي هستند.


دکتر سعید کاظمی عضو هیأت رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی به فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در سنوات اخیر اشاره کرد و اظهار داشت : کمیته آموزش فدراسیون در حال حاضر با حضور اساتید کارآزموده امکان حمایت از طرحهای پژوهشی دانشجویان با موضوعات پزشکی ورزشی در مقاطع تحصیلی مختلف را   فراهم نموده كه این تمهید یقیناً در استان کرمانشاه نیز پیش بینی و اجرایی خواهد شد.


دکتر کاظمی در ادامه این نشست از فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه به خدمات پزشکی ورزشی به عنوان اولویت برنامه ریزی های نهاد متولی سلامت ورزش کشور نام برد و اظهار داشت : بر این اساس همواره با بهره گیری از تمامی امکانات درمانی و آموزشی، امكان پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی        پیش بینی شده و تحقق این مهم سبب دستیابی به بالاترین حد سلامت و کارایی ورزشکاران خواهد شد.


  وحید خسروی دبیر هیأت پزشکی ورزشی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته های مختلف هیأت به ضرورت های گسترش تعامل و همکاری در حوزه دانشگاه و پزشکی ورزشی اشاره کرد و تاکید نمود : با لحاظ داشت دارا بودن امکانات پژوهشی دانشکده ها و امکانات درمانی و دیتابیس های بسیار مستند در هیأت پزشکی ورزشی،  راهکارهای بسیار سازنده ای به صورت تفاهم نامه اي تعریف گشته و در سه ماهه پایان سال نیز بر اساس تقویم سالیانه شاهد برگزاری چندین دوره آموزشی و همایش مشترک خواهیم بود.


گفتنی است با توجه به حضور اساتید دانشگاهی و شخصیت های فرهیخته و صاحب نظر مراکز علمی در هیات پزشکی تحت عنوان مشاور،مسوول کمیته، همکار آموزشی ، عضو هیات رئیسه و  ارتباط و تعامل دو سویه بسیار مناسبی ایجاد شده است. همچنین کیفیت بالای دوره های آموزشی سبب حضور فعال دانشجویان دانشگاههای آزاد ،رازی ، علمی کاربردی ، علوم پزشکی ، پیام نور و ... در برنامه های آموزشی و پژوهشی شده است. 


قابل ذکر است در پایان این نشست از ساختمان جديد اداری، پژوهشکده، مرکز تحقیقاتی و کتابخانه دانشکده تربیت بدنی توسط حاضرین در نشست بازدید بعمل آمد.