شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹

دکتر گودرزی تاکید کرد :

افزایش جمعیت ورزشکاران، شاخص توسعه ورزش کشور است

دکتر گودرزی در بازدید از هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه ضمن اشاره به لزوم پشتیبانی از ورزش قهرمانی با هدف افتخار آفرینی در میادین مختلف، از افزایش جمعیت ورزشکاران سازمان یافته به عنوان شاخص اصلی توسعه ورزش نام برد.

به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی ، وزیر ورزش و جوانان رشد، توسعه  و شکوفایی کشور در بخش های مختلف را منوط به داشتن جامعه ای سالم دانست و اظهار داشت : با جمعیت ورزشکار سالم ، نسل شاداب جامعه با رویکرد بهبود کیفیت زندگی به گونه ای بسیار موثر در توسعه کشور گام بر خواهد داشت.


بالاترین مقام اجرایی ورزش کشور شاخص های توسعه ورزش را یادآور شد و بیان داشت : مدال آوری و پشتیبانی از ورزش قهرمانی همواره در اولویت برنامه ریزی ها قرار دارد و تحقق این مهم و حضور موفق در میادین مختلف ورزشی سبب ایجاد انگیزش در جامعه جهت انجام فعالیت های ورزشی خواهد شد که یقینا نشاط را در پی خواهد داشت.


در ادامه دکتر گودرزی از امکانات درمانی کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی و فیزیوتراپی هیأت پزشکی بازدید کرد و بیات داشت : با وجود این امکانات درمانی و مشاوره ای امکان ارایه خدمات درمانی مطلوب به ورزش منطقه غرب میسر شده  و این مهم بایستی به صورت کاربردی سبب توسعه ورزش استان شود.


وزیر ورزش و جوانان خواستار نگاه ویژه و تقویت ورزش بانوان کشور شد و تاکید کرد : با توجه جمعیت فعال بانوان ورزشکار، در صدد هستیم ضمن رفع محدودیت های خاص به شکلی عادلانه منابع و امکانات را در اختیار این بخش از جامعه قرار دهیم.


دکتر کاظمی رییس هیأت پزشکی ورزشی نیز ضمن ارایه گزارشی از وضعیت فعالیت کمیته های مختلف و واحد های درمانی به ضرورت حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی اشاره کرد و اظهار داشت : افزایش شاخص تعداد بیمه شدگان ورزشی به عنوان یکی از شاخص های سلامت جامعه نیازمند حمایت ویژه وزرات ورزش است  که یقیناً با نگرش آکادمیک و تجربه بسیار ارزشمند مسوولین امر در آینده شاهد  دستیابی به بالاترین سطح سلامت خواهیم بود.


    گفتنی است دکتر گودرزی به همراه جمعی از معاونین وزرات ورزش و جوانان روز پنج شنبه در سفر یک روزه به کرمانشاه ،  به همراه معاونین استانداری و مدیران ارشد نهادها دستگاههای اجرایی  از هیأت پزشکی ورزشی به عنوان برترین هیأت استانی کشور در دو سال اخیر بازدید نمود.