یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹

معاون ورزش استان قزوین :

هیات پزشکی می تواند محور برنامه های علمی ورزش باشد

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین علمی سازی ورزش را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و بر لزوم حرکت جدی هیات پزشکی ورزشی در این سمت و سو تاکید کرد.

سید قاسم قافله باشی  در گفت وگو با سایت خبری هیات پزشکی ورزشی استان قزوین با اشاره به نقش مهم و موثر علم در ورزش روز دنیا اظهار کرد: در کشور ایران این جایگاه هنوز با ایده آل  فاصله زیادی دارد و ضروری است با بهره گیری از نیروهای توانمند علمی در سیاست گذاری و برنامه ریزی ورزش کشور به طوری جدی در مسیر علمی سازی حرکت کند .


وی با تاکید بر اینکه مجموعه ورزش استان نگاه جدی به علمی سازی ورزش این دیدار دارد، افزود: گرچه هنوز بستر مناسب و کاملی برای این مهم وجود ندارد اما  جایی مثل هیأت پزشکی ورزشی با توجه به حضور نیروهای علمی می تواند محور برنامه های علمی در ورزش استان قرار بگیرد .


معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین  در پاسخ به این پرسش که اساساً تعامل دیگر هیات ورزشی استان با هیأت پزشکی ورزشی به چه ترتیب باید باشد؟ گفت: تعامل صحیح و مناسب باید از طرف هیأت پزشکی ورزشی تعریف گردد و با برگزاری جلسات این برنامه تبیین گردد .


قافله باشی معرفی خدمات هیات پزشکی ورزشی را برای افزایش شمار ورزشکاران سازمان یافته استان مهم توصیف کرد و خواستار جدیت بیشتر این هیات در زمینه  پزشکی ورزشی بانوان شد .