سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰

بصروی تشریح کرد؛

تشریح فعالیت کمیته خدمات درمانی قزوین در سال 92

بصروی به تشریح فعالیت های کمیته خدمات درمانی هیأت پزشکی قزوین در سال 92 پرداخت.

فرزانه بصروی، مسئول کمیته خدمات درمانی هیأت در گفتگو با سایت خبری به تشریح فعالیتهای این کمیته در سال 92 اشاره کرد. در متن این گفتگو آمده است:


فعالیت کمیته خدمات درمانی طی سال جاری را تشریح نمائید؟ کمیته خدمات درمانی در 3 بخش بررسی اسناد، بخش نرم ­افزار و بازدید از شهرستانها که به تفکیک به بررسی آن می­ پردازم در خدمت اداره کل ورزش و جوانان، هیأت پزشکی و ورزشکاران می­باشد.


لزوم داشتن کارت بیمه ورزشی برای ورزشکاران چیست؟ طبق تعهدی که ما نسبت به داشتن کارت بیمه در قبال ورزشکاران داریم با داشتن کارت بیمه می­توانیم خدماتی از جمله پرداخت غرامت هزینه تاسقف 35/000/000 ریال، معرفی به مراکز تخصصی فدراسیون جهت عمل جراحی رایگان، استفاده از مشاوره تغذیه با کمتر از نصف هزینه و استفاده از مشاوره روانشناسی رایگان و استفاده از فیزیوتراپی رایگان تا سقف 40 جلسه ارائه نمائیم.


اطلاع­رسانی و ارائه خدمات به ورزشکاران توسط این کمیته به چه صورت است؟ خوشبختانه با طراحی پوستری به نام « در مورد بیمه ورزشی چه می­دانید؟» در ایران اول شدیم که به عنوان پایلود در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی نیز از طرح ما استقبال کردند.


یکی دیگر از راه­های اطلاع رسانی تهیه تراکت "در مورد بیمه ورزشی چه می­دانید؟" که با صدور هر کارت بیمه به ورزشکاران ارائه می­شود.


با توجه به ارائه خدمات در سال جاری عمده­ ترین خدماتی که ارائه داده ­اید چیست؟ ورزشکاران آسیب دیده به 2 صورت هزینه­ های درمانی خود را دریافت کرده ­اند سری اول به تعداد 18 نفر جهت عمل جراحی به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی شدند. به تعداد 168 نفر هزینه غرامت مصدومیت پرداخت گردید و 417 جلسه فیزیوتراپی رایگانه برای 38 نفر ارائه شد.


در بخش نرم افزار، به چه صورت آمار را فدراسیون و اداره کل ارائه می دهید؟


خوشبختانه با تجهیز کردن شهرستانها به کامپیوتر و آموزش نرم­ افزار کمیته خدمات درمانی،  آمار روزانه و آنلاین به اداره کل و فدراسیون ارسال می گردد که با حمایت اداره کل و عملکرد پرسنل مجرب هیأت پزشکی آمار 9ماه اول 55027 نفر می باشد که آمار کل سال 91 را شکسته ­ایم.


در راستای تعامل با هیأتهای شهرستانی چه اقداماتی انجام دادید؟ جهت تعامل با شهرستانها و همیاری با ورزشکاران آموزش بررسی اسناد تا سقف 1/000/000 ریال صورت پذیرفت و با وسایل نرم افزاری و تجهیزات کامل اداری همه شهرستانها را تجهیز کردیم.


با تشکر از شما، لطفاً صحبت های پایانی را بفرمائید؟ در پایان ضمن تشکر از دکتر شارکی، سرکار خانم اسکندریان و سرکار خانم عبیری که در این یک سال در این موفقیت سرشار همراه من بودند و با تشکر از دکتر اسکویی، خانم حبیب وند و آقای قاسمی که پشتیبان و همیار ما در هیأت بودند و در نهایت تشکر از همه پرسنل اداره کل و همکاران هیأت پزشکی که به عنوان اعضا یک خانواده کنار من قرار داشتند.