یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

برگزاری همایش حرکات اصلاحی ویژه بانوان در کرمانشاه

بر اساس تمهیدات اندیشیده در نهاد متولی سلامت ورزش کشور مبنی بر دستیابی به بالاترین حد سلامت آحاد جامعه ورزش و با هدف ارتقاء سطح دانش مربیان و ورزشکاران همایش یک روزه حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

دکتر آرین در گفتگویی با سایت خبری هیأت ضمن اعلام خبر به ضرورت برگزاری این همایش برای بانوان اشاره کرد و افزود : سیستم آناتومی بانوان نسبت به آقایان نیازمند مراقبت های خاص می باشد که این مهم در بانوان ورزشکار از اهیمت بالاتری برخودار است و به همین لحاظ شرکت کنندگان ضمن آشنایی با مباحث پیش بینی شده، نحوه انجام صحیح تمرین های اصلاحی جهت جلوگیری از آسیب و یا درمان ناهنجاری های موجود را فرا خواهند گرفت.


نایب رییس امور بانوان هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه از ارائه سخنرانی توسط اساتید مجرب حرکات اصلاحی در این همایش خبر داد و اظهار داشت : دو کارگاه آموزشی نیز همزمان با همایش با پیش ثبت نام انجام شده برگزار خواهد شد که از هیأت پزشکی کرمانشاه دکتر کاظمی دارای مدرک Ph.D حرکات اصلاحی و آسیب شناسی نیز تدریس خواهد کرد.


وی در خاتمه هماهنگی کمیته آموزش و پژوهش و کمیته امور بانوان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت : تقویم آموزشی هیأت همه ساله به صورت منظمی تدوین می شود و کلیه برنامه ها بر اساس زمان بندی مشخص برگزار خواهد شد.


شایان ذکر است این همایش روز چهارشنبه 30 بهمن ماه در محل سالن آمفی تئاتر حضرت ولی عصر ( عج ) کرمانشاه با حضور 250 نفر از مربیان و بانوان ورزشکار برگزار می شود.


در این  همایش مباحثی چون آناتومی اندام تحتانی و لگن ، آناتومی اندام فوقانی و ستون فقرات ، مشکلات وضعیت بدن (تعریف و تشخیص) و وضعیت های صحیح و بررسی Misalignments ، تعاریف و بررسی Alignments ، بررسی طول عضلات و تمرینات کششی مرتبط ، بررسی قدرت عضلات ، استفاده از پاراکلینیک در تشخیص و لزوم جراحی، حرکات اصلاحی در ستون فقرات و ( پیشگیری ، وسایل کمکی ، درمان و نسخه ورزشی) ، حرکات اصلاحی در اندام فوقانی و مشکلات اندام  ارائه می شود.