شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶

دکتر دانشور در گفتگو با سایت هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان

جامعه پزشکی ورزشی ایران قهرمانان بی مدالند

نمایندگی فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی استان اصفهان از نقش فدراسیون و هیات های پزشکی ورزشی است در ارتقا سطح سلامتی ورزشکاران و بهبود عملکرد آنها به نیکی یاد کرد و جامعه پزشکی ورزشی کشور را قهرمانان بی مدال توصیف کرد.

دبير هيات پزشکی ورزشی استان اصفهان از نقش فدراسیون و هیات های پزشکی ورزشی در ارتقا سطح سلامتی ورزشکاران و بهبود عملکرد آنها و همچنين سلامت عمومي به نیکی یاد کرد و جامعه پزشکی ورزشی کشور را قهرمانان بی مدال توصیف کرد.


دکتر دانشور در گفتگو با سایت هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: هیات پزشکی ورزشی باتمام رشته های فعال ورزشی تعامل بسیار نزدیکی دارد و بدون استثنا رخدادهای ورزشی را پوشش می دهد و خدمات ویژه پزشکی ورزشی را نیز به بهترین شکل ممکن ارائه داده است  بطوریکه می توان به صراحت گفت قهرمانانی که سکوهای افتخار آسیا ،جهان و المپیک را در نوردیدند از خدمات ویژه فدراسیون و هیاتهای استان بهره مند شده اند اما واقعیت آن است که جامعه پرتلاش پزشکی ورزشی قهرمانان بی مدال هستند که صادقانه برای اعتلای ورزش ایران در راستای نقش حمایتی ، نظارتی و هدایتی گام های  اثرگذاری برداشته اند .


دکتردانشور سال 92 رابرای هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان ،سالی با فعالیت های خوب و مثمر ثمر نام برد و اظهار داشت: در اکثر حوزه هابه اهداف استراتژیک دست یافتیم به جز در کمیته خدمات درمانی که طبق برنامه راهبردي بايستي آمار بیمه شدگان ورزشی استان اصفهان ده درصد افزایش  مي يافت كه اين مهم رخ نداد، البته این اتفاق در اكثر استان ها اتفاق افتاده است و دلایل آن در همایش کمیته های خدمات درمانی کاهش تعداد مسابقات ، افزایش حق بیمه ورزشی و مشکلات اقتصادی مردم عنوان شد. این درحالی است که هیات پزشکی ورزشی استان حتی به نسبت سالهای گذشته خدمات ویژه تری را به اهالی ورزش ارائه داده است.


دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت : هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان براساس ارزیابی های بعمل آمده از سوی فدراسیون در 2سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و تلاش ماهم این است که روند صعودی هیات در سال آینده نیز ادامه یابد .


وی مهمترین رخداد سال جاری هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان را تفویض نمایندگی فدراسیون جهانی پزشکی ورزشی دانست و بیان کرد : روزی که ایمیلم را باز کردم و از سوی رئیس فدراسیون جهانی بعنوان یکی از هشت نماینده فدراسیون جهانی انتخاب شدیم احساس کردم قدم کوچکی برای توسعه پزشکی ورزشی کشورم برداشته ايم و روزبه یاد ماندنی بود که می توانیم از این موقعیت در راستای توسعه برنامه های پژوهشی و آموزشی گام های بلند تری در سال 93 برداریم .


نماینده فدراسیون جهانی خاطره تلخ خود را مواجهه با مصدومان ورزشی که از بیمه ورزشی برخوردار نبودند دانست و تاکید کرد : عضويت در كميته خدمات درماني  فدراسيون پزشکی مهمترین ضرورت برای ورزشکاران است چراکه هر ورزشکار حق دارد از خدمات پزشکی ورزشی بعد از مصدومیت بهره مند شود .