یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

دکتر کاظمی در نشست علمی پژوهشی منطقه 3 وزرات ورزش :

از پژوهش های کاربردی در حوزه پزشکی ورزشی حمایت می کنیم

اولین نشست هم اندیشی شورای علمی، پژوهشی منطقه 3 وزرات ورزش و جوانان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی کرمانشاه در این نشست دکتر کاظمی عضو شورای راهبردی ورزش استان و دکتر حسن زاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش به عنوان اعضای کمیته علمی به بررسی و تحلیل کارگاهی پیشنهادات ارایه شده در جلسه پرداختند.


دکتر کاظمی در این نشست به چالش و مشکلات فرآروی امر پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت : طرحهای مطالعاتی با تفکر استراتژیک به گونه ای که بتواند با بهره مندی از امکانات موجود سبب ارتقاء سطح سلامت جامعه و ایجاد نشاط و شادابی شود، توسط نهاد متولی سلامت ورزش کشور مورد حمایت قرار می گیرد.


رییس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه که در این نشست به عنوان عضو کمیته علمی شورای پژوهشی سخن می گفت به ضرورت های لازم در بحث سلامت خانواده اشاره کرد و افزود : در فدراسیون پزشکی ورزشی بر اساس برنامه دوم راهبردی امکان دستیابی آحاد جامعه به خدمات پزشکی ورزشی در اولویت قرار دارد و یقیناً پژوهش های کاربردی در این خصوص می تواند منجربه  افزایش سطح سلامت ورزشکاران و بالخص در کانون خانواده ها خواهد شد..


کاظمی در این نشست که دبیران شوراهای پژوهشی منطقه پژوهشی 3 کشور و صاحب نظران علمی حضور داشتند، اولویت های پژوهشی تعیین شده در فدراسیون پزشکی ورزشی را یادآور شد و بیان داشت : در سال 93 کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون اولویت های حوزه پژوهش را منطبق بر برنامه ریزی های انجام شده اعلامم نموده و در اختیار کلیه نهادهای علمی و دانشگاهی قرار گرفته است. همگرایی در تعیین سرفصل های پژوهشی می تواند منجربه به ایجاد بانک اطلاعاتی به روز جهت استفاده آحاد جامعه ورزش می شود و به همین لحاظ پژوهش ها با موضوعات روز و جدید و بدون همپوشانی انجام می گردد و توسعه ورزش را به همراه خواهد داشت.


قابل ذکر است در این نشست که روز شنبه در سالن آمفی تئاتر حضرت ولی عصر ( عج) کرمانشاه برگزار شد دکتر حسن زاده، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی، محمدرضا فضلی، معاون پشتیبانی و توسعه پژوهش؛ دکتر امیرحسین واعظی، معاون مطالعات و پژوهش های ورزشی؛ حسن کلاشلو، معاون مطالعات و پژوهش های جوانان؛ حمیدرضا نیک خواه، رئیس گروه پژوهشی، قاسمی، رئیس گروه پژوهش ورزشی، دکتر فرج زاده، رئیس گروه پژوهشی سلامت  و مالک میرانی، کارشناس امور استان ها از مرکز  مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.