شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

در یزد برگزار شد؛

اولین نشست ارتقاءسطح سلامت وساماندهی دانشجویان استان یزد

هیأت پزشکی ورزشی استان یزد به عنوان متولی امر سلامت در ورزش در اولین جلسه هیأت ورزش های دانشگاهی با عنوان ارتقاءسطح سلامت وساماندهی دانشجویان استان یزد که در محل گردهمایی اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد،حضور یافت.

در آغاز این نشست که روز پنج شنبه هشتم خرداد ماه در محل گردهمایی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد، اصغر حسینی معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن قدردانی از زحمات این هیأت در سال های گذشته در پیشرفت ورزش و سلامت جامعه خواستار ادامه این تلاش ها شد وبر لزوم ساماندهی دانشجویان ورزشکارتاکید کرد، وی اضافه کرد: باید دانشجویان ورزشکار در دانشگاهها و مراکز علمی کشورتوسط  ارگان های مربوطه تحت پوشش کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در بیایند، چرا که اگر دانشجویان در طی مسابقات، المپیادهای کشوری و بین دانشگاهی دچار آسیب شدند بتوان با جبران گوشه ای از هزینه ها از بار مشکلات این عزیزان کاست.


در ادامه دکتر حمید رضا فلاح نژاد، رئیس هیأت پزشکی ورزشی پیرامون اهمیت، تاریخچه وعملکرد خدمات فدراسیون و هیأت پزشکی ورزشی استان وشرایط برخورداری از بیمه ورزشی و نحوه استفاده از خدمات گسترده این هیأت پرداخت.


وی با تعریف سلامت از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی، نقش سلامت در توسعه یک جامعه و مشارکت مردم در سرنوشت سلامتی خویش، به اهمیت نقش بهداشت در باشگاه ها و ورزشکاران پرداخت.



در پایان هریک از مسئولین دانشگاه ها به ارائه نظرات و راه کارهای خود در رابطه با ارتقاء سطح سلامت و ساماندهی دانشجویان پرداختند