یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹

ورزش و کودکان

ورزش و کودکان

در کودکی و نوجوانی ورزش یکی از فعالیت abcdهای اساسی زندگی به شمار می abcdرود. ورزش به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی باعث آزاد شدن انرژی انبار شده می شود و این خود بسیار لذت بخش و آرامش دهنده است.



ورزش سبب اجتماعی شدن، ایجاد کفایت و مهارت، و استواری روابط خانوادگی و سهولت دست‌یابی و ارتباط سالم با همسالان می‌شود. در پژوهشی که انجام شده، 65% از جوانان ابراز کرده‌اند که ورزش آنها را از استفاده مواد مخدر بازداشته است.


ورزش به کودکان و نوجوانان حتی بزرگسالان این فرصت را می‌دهد که ارتباطات جسمی، روانی و اجتماعی برقرار کنند، ضمن اینکه احساس اعتماد به نفس و تسلط بر مسائل را در آنها تقویت می‌کنند.


رييس مرکز تحقيقات پزشکي ورزشي با اشاره به اين نکته که هيچ محدوديت سني براي ورزش کودکان وجود ندارد اضافه کرد: زمان مناسب براي شروع ورزش در کودکان با توجه به نوع ورزش متفاوت است. از زماني که کودک بدنيا مي آيد مي تواند در فعاليت ورزشي شرکت داده شود ولي بصورت کلي توصيه مي شود که

القا» مفهوم ورزشي قبل از سن  سالگي براي کودک صورت نگيرد

متخصص کودکان در ارتباط با فوايد ورزشي کودکان گفت: توجه به ورزش کودکان باعث استخوان سازي مناسب، فراگيري فعاليت ها و مهارت هاي حرکتي و اجتماعي شدن وي خصوصا در بحث تعاملات صحيح با ديگران مي شود

وبهترین توصيهای که می توان کرد: هدف خانواده ها از ورزش کودکان بايد اين باشد که مهارت هاي ورزشي را صحيح و در دوراني بهتر به کودکان بياموزند و براي رسيدن به اين هدف هم بايد از ورزش هاي متنوعي شروع کند .


دکتر ضيايي در خاتمه با تاکيد بر لزوم درنظر گرفتن علائق کودک در ورزش، افزود: براي اينکه کودک شخصيت اجتماعي و رواني سالمي داشته باشد نبايد فعاليت هاي ورزشي کودکان جنبه اجبار داشته باشد بلکه ورزش بايد با علاقه کودک منطبق شود.

نوروزی - مسئول کمیته روان شناسی  هیات پزشکی ورزشی چهار محال وبختیاری