دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه : حامی سلامت ورزشکاران در جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون

كرمانشاه به عنوان ميزبان سومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون در حال فراهم نمودن امكانات لازم در تمامي حوزه هاي مختلف از جمله پزشكي ورزشي براي برگزاري مناسب اين رويداد جهاني مي باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي هيأت پزشكي ورزشي كرمانشاه در اين جشنواره كه همزمان با هفته تربيت بدني و از تاريخ 27 ام مهرماه تا يكم آبان ماه برگزار مي شود80 سنگنورد خارجي و 100 سنگنورد داخلي حضور خواهند داشت.


دكتر كاظمي رييس كميته پزشكي جشنواره سنگنوردي بيستون ضمن اشاره به پيش بيني كليه شرايط براي حفظ سلامت ورزشكاران از جمله استقرار تيم هاي امداد و نجات، فوريت هاي پزشكي، تيم هاي پزشكي كوهستان و ايجاد درمانگاه در محل اسكان سنگنوردان گفت : اعضاي كميته پزشكي با در اختیار داشتن امکانات ویژه پزشکی و دارویی، سخت افزاری ،آمبولانس های امداد و نجات و Mobile ICU متشکل از پزشکان و پزشکیاران مجرب و آموزش دیده در طول برگزاري جشنواره در خدمت كليه ورزشكاران خواهند بود.


دکتر سعید کاظمی از حضور کادر همکار جمعیت هلال احمر و فوریتهای پزشکی نيز در اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت : با توجه به آئین نامه خاص پوشش پزشکی رقابتهای سنگنوردی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و با توجه به حضور سنگنوردان حرفه ای از سه قاره جهان ، بهترین خدمات در زمینه پوشش پزشکی ارائه خواهد شد.


وي افزود : با حضور متخصصين مجرب در امر تغذيه و پزشكان مجرب در تمامي روزهاي صعود به ورزشكاران مشاوره هاي تغذيه اي و پزشكي به دو زبان انگليسي و فرانسوي ارائه مي شود كه اميد است رضايتمندي كليه شركت كنندگان را فراهم نمايد.


گفتنی است با توجه به اهميت جهاني اين جشنواره همه دستگاههاي اجرايي استان كرمانشاه با همكاري فدراسيون كوهنوردي از كليه امكانات و ظرفيت هاي موجود جهت برگزاري مطلوب اين رقابت استفاده خواهند كرد و در همين راستا هيأت پزشكي ورزشي نيز به عنوان متولي سلامت ورزش استان خدمات درماني و مشاوره اي را به بهترين نحو ممكن ارائه خواهد داد.


دیواره بیستون با ۱۲۰۰ متر ارتفاع و 5کیلومتر عرض قد کشيده از دل خاک ( ارتفاع قله 2850متر) بزرگترین دیواره ایران و پنجمین دیواره بلند جهان است که در منطقه تاریخی بیستون و به فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار دارد. بر این دیواره ۶۶ مسیر معروف و چهار جانپناه باز شده که البته تعدادی از آنها ناتمام مانده است. از نمای روبرو  بر روی دیواره ۳ پله دیده می شود.