چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

گردهمایی مسئولین روابط عمومی هیات‏های ورزشی استان یزد برگزار شد

حضور مسئول روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی در گرد همایی

گردهمایی مسئولین روابط‏ عمومی هیات‏های ورزشی استان با حضور نماینده مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. مسعود شریفی" نماینده روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در این نشست که عصر دیروز 14 مرداد ماه در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد، هدف از سفر خود به یزد را بازدید از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و بررسی عملکرد و برنامه‎های روابط عمومی این اداره کل ذکر کرد. وی ادامه داد: قطعاً در جریان ارزیابی و پایش این عملکردها، نکات مثبت باید.

وی ادامه داد: قطعاً در جریان ارزیابی و پایش این عملکردها، نکات مثبت باید تقویت به سایر همکاران تسری یابد و نقاط ضعف نیز برطرف شود. شریفی اظهار کرد: سابقاً ارزیابی‏ از استان‎ها صرفاً یک ارزیابی اداری بود ولی اکنون بر این باور هستیم که کار روابط عمومی به لحاظ سر و کار داشتن با احساسات و روحیه مردم با سایر بخش‎های اداری بسیار متفاوت است. وی در ادامه گفت: نقش روابط عمومی به عنوان یک نهاد اثرگذار در هر دستگاه بسیار حائز اهمیت است به نحوی که امروز از روابط عمومی به عنوان هنر هشتم یاد می‎شود


نماینده مرکز روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان استان، تصریح کرد: جایگاه اصلی روابط عمومی‎ها همان اثر بخشی آنها است که به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهمترین آنها توانایی فردی فعالان حوزه روابط عمومی است. وی با اشاره به مشکلات کمبود امکانات و اعتبارات در این حوزه، عنوان کرد: به نظر می‎رسد می‎توان با بهره‎گیری از عامل توانایی بر مشکل امکانات و اعتبار فائق آمد. شریفی همچنین خواستار تقویت تعامل و ارتباط دورن و برون سازمانی روابط عمومی‎ها شد و اضافه کرد: برخی روابط عمومی‎ها در استان‎ها با بهره گرفتن از همین تعاملات از امکانات نهادهای دولتی برای پیشبرد ورزش استفاده می‎کنند.


وی همچنین بر موضوع آموزش در روابط عمومی‏ها تاکید کرد و گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان به روابط عمومی‎ها یک رویکرد علمی است. این کارشناس روباط عمومی وزارت ورزش و جوانان با استماع نظرات و مشکلات مسئولان روابط عمومی‏های ورزشی استان یزد در رابطه با انتقال موضوعات مطروحه به مسئولان مربوطه در وزارتخانه قول مساعد داد. گفتنی است؛ کمبود اعتبارات، کمبود تجهیزات و برخوردار نبودن از جایگاه واقعی، از عمده مشکلات مطرح شده از سوی روابط عمومی‎های ورزشی استان یزد بود.