یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵

دکترحاکمی:

توجه به ورزش بانوان زمینه ساز شادابی ، نشاط و سلامت جامعه

نائب رئیس بانوان فدراسیون توجه به ورزش بانوان را زمینه ساز سلامت جامعه بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی پزشکی ورزشی گلستان، در مراسم افتتاحیه سمینارعلمی پزشکی ورزشی بانوان دکترآیت اللهی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ضمن عرض خیرمقدم به دکترلاله حاکمی نائب رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر رز فولادی نائب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان مازندران و ارائه گزارشی از عملکرد کمیته های مختلف ، توجه ویژه به حوزه ورزش بانوان را از اهداف و برنامه های اساسی هیات دانست. وی همچنین از رویکرد جدید هیات در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی گلستان جهت استمرار دورههای مشترک آموزشی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه خبرداد.


در ادامه دکترلاله حاکمی نائب رئیس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن تقدیراز توجه خاص هیات پزشکی ورزشی گلستان به ورزش بانوان گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی با برگزاری  سمینارهای آموزشی منطقه ای ویژه بانوان تلاش می کند اطلاعات مورد نیاز بانوان ورزشکار را در حوزه پزشکی ورزشی به روز نماید.


وی ادامه داد: با گسترش فعالیت های ورزشی بانوان، فعالیت های آموزشی کمیته امور بانوان فدراسیون نیز در حوزههای مختلف پزشکی ورزشی از جمله برگزاری کلاسهای آموزشی مبارزه با دوپینگ،انجام کارهای تحقیقاتی،چاپ بروشورهای آموزشی و... رشد قابل ملاحظه ای یافته است.


دکترحاکمی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر استفاده از مواد نیروزا و مکملهای غیرمجاز در سطح کشور گسترش یافته که صدمات جبران ناپذیری را متوجه ورزشکاران می کند و اطلاع رسانی، برگزاری دورههای آموزشی و برخورد با باشگاههای متخلف نقش بسیارمهمی را در مبارزه با دوپینگ ایفا میکند.


 نائب رئیس بانوان فدراسیون اظهارداشت: فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان یک فدراسیون پشتیبان نقش مهمی درموفقیت های ورزشکاران در ردههای آسیائی و بین المللی دارد.


دکترحاکمی بیان داشت: نوع نگرش در مورد ورزش آقایان و بانوان با یکدیگر فرق می کند و در بعد ورزش همگانی شناسائی مخاطبین و ارائه پاسخ های نیازهای ورزشی اهمیت دارد. توجه به ورزش بانوان زمینه ساز شادابی، نشاط و سلامت جامعه می باشد و هیات پزشکی ورزشی گلستان نیز با برگزاری این دورهها نقش ارزنده ای در سلامت بانوان ورزشکاراستان ایفا می کند.


دراین مراسم احسان عامری مسئول کمیته آموزش هیات نیز گزارشی از دورههای آموزشی برگزارشده در سال 92 و 93 ارائه کرد.


دراین مراسم الهه غیناقی معاون ورزش بانوان استان و کمال شجاعی معاون توسعه ورزش قهرمانی استان و اعضاء هیات پزشکی ورزشی گلستان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.