سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

با همکاری فدراسیون پزشکی :

بروشور تغذیه دو زبانه وکیف امداد در جشنواره سنگنوردی بیستون توزیع شد

همزمان با پذیرش ورزشکاران در سومین جشنواره جهانی سنگنوردی بیستون با همکاری کمیته تغذیه، پشتیبانی و روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی کیف امداد و بروشور دو زبانه با عنوان تغذیه و ریکاوری در ورزش کوهنوردی در بین شرکت کنندگان خارجی توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه دكتر كاظمي رييس كميته پزشكي جشنواره سنگنوردي بيستون ضمن اشاره به پيش بيني كليه شرايط براي حفظ سلامت ورزشكاران از جمله استقرار تيم هاي امداد و نجات، فوريت هاي پزشكي، تيم هاي پزشكي كوهستان و ايجاد درمانگاه در محل اسكان سنگنوردان گفت : اعضاي كميته پزشكي با در اختیار داشتن امکانات ویژه پزشکی و دارویی، سخت افزاری ،آمبولانس های امداد و نجات و Mobile ICU متشکل از پزشکان و پزشکیاران مجرب و آموزش دیده در طول برگزاري جشنواره در خدمت كليه ورزشكاران خواهند بود.


 


دکتر کاظمی از حضور کادر همکار جمعیت هلال احمر و فوریتهای پزشکی نيز در اين جشنواره خبر داد و اظهار داشت : با توجه به آئین نامه خاص پوشش پزشکی رقابتهای سنگنوردی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و با توجه به حضور سنگنوردان حرفه ای از سه قاره جهان ، بهترین خدمات در زمینه پوشش پزشکی ارائه خواهد شد.


 


وي افزود : با حضور متخصصين مجرب در امر تغذيه و پزشكان مجرب در تمامي روزهاي صعود به ورزشكاران مشاوره هاي تغذيه اي و پزشكي به دو زبان انگليسي و فرانسوي ارائه مي شود كه اميد است رضايتمندي كليه شركت كنندگان را فراهم نمايد.


 


گفتنی است آیین نامه افتتاحیه این جشنواره عصر روز یکشنبه در فضای باز کاروانسرای زیبای بیستون با مسوولین استان و فدراسیون های ورزشی برگزار و 180 سنگنورد داخلی و خارجی تا روز یکم آبان ماه در مسیرهای مختلف روی دیواره خواهند رفت.


 


دیواره بیستون با ۱۲۰۰ متر ارتفاع و 5کیلومتر عرض قد کشيده از دل خاک ( ارتفاع قله 2850متر) بزرگترین دیواره ایران و پنجمین دیواره بلند جهان است که در منطقه تاریخی بیستون و به فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار دارد.


 


 شایان ذکر است؛ در حاشیه‌ی این جشنواره ی بین المللی، «جشنواره ی بازی های بومی و محلی کرمانشاه» نیز در فضایی دیدنی و جذاب که به ویژه برای شرکت کنندگان خارجی قابل توجه و جالب بود، برگزار گردید.


برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک فرمایید