یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵

حسینی معاونت ورزش بیان کرد;

افزایش دانش علمی مربیان ورزش باعث ارتقاء سطح سلامت ورزشکاران

کنترل دوپینگ و عوارض آن توسط مربیان ورزشی ما را به جامعه ای عاری از دوپینگ می رساند.

علی اصغر حسینی معاونت ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در میان جمعی از مربیان تربیت بدنی آموزش و پرورش و مدیران و مؤسسین باشگاه های ورزشی طی سخنانی گفت: عدم آگاهی ورزشکاران سبب آسیب های جبران ناپذیری مانند: نقص عضو و حتی در مواردی منجر به فوت ورزشکار می شود، که ما در استان یزد با تشکیل کلاس های آموزشی از طریق اداره کل ورزش و جوانان و هیأت پزشکی ورزشی در صدد آگاه سازی مربیان و ورزشکاران در زمینه دوپینگ و عوارض آن هستیم. کنترل دوپینگ و عوارض آن توسط مربیان ورزشی ما را به جامعه ای عاری از دوپینگ می رساند.


وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات اساسی جهت کنترل دوپینگ در باشگاه های استان نظارت و بازرسی است که به صورت تجمعی توسط بازرسان و کارشناسان نهادهای مسئول در این امر که شامل: اداره کل ورزش و جوانان استان، اداره اماکن، استانداری، بازرگانی صنعت و معدن و تجارت، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی هستند صورت می گیرد و به محض مشاهده موارد دوپینگ اقدام به تهیه صورت جلسه و در نهایت منجر به پلمپ باشگاه در همان زمان می شود.


وی همچنین خواهان این نکته شد: مربیان ورزشی که متخصص ورزش هستند و نسل جوان و ورزشکار مطیع آن ها می باشند باید این فرهنگ را در آموزش و پرورش، باشگاه ها، جامعه ورزشی و به ویژه خود ورزشکار نهادینه کنند که استفاده از داروهای غیر مجاز آن ها را به قهرمانی نخواهد رساند بلکه بر اثر تمرینات مستمر و علمی فرد می تواند قهرمان کشور، آسیا، المپیک و پار المپیک شود.


وی در پایان افزود: دوپینگ در هیچ کجای دنیا پذیرفته شده نیست و امر ناشایست و زشتی است که دنیا هر روز برخوردهایش را با این موضوع شدیدتر می کند