سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

فراخوان تحقیقاتی IOC برای مبارزه با دوپینگ؛

آثارخود را برای حمایت 10 میلیون دلاری،ارسال کنید

کمیته بین المللی المپیک(IOC) 10 میلیون دلار برای تحقیقات مربوط به مبارزه با دوپینگ در جهت حفاظت از سلامت و پاکی ورزشکاران اختصاص داد.

ه گزارش امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی ، بر اساس اعلام کمیته بین المللی المپیک این بودجه در جهت اهداف متعالی این کمیته اخصاص یافته است نه برای تکرار برنامه های تحقیقاتی و بلند مدت موجود چرا که سازمان های ضد دوپینگ بر این باورند که به روز شدن در بحث مبارزه با دوپینگ اجتناب ناپذیر است و باید در تمام حوزه ها و بخش های ضد دوپینگ طوری این تحقیقات انجام شود که تاثیر مشخصی در جهت پیشبرد اهداف ضد دوپینگ و همچنین تاثیر ملموس و مهمی نیز بر روی زندگی روازنه ورزشکار پاک داشته باشد.


کمیته بین المللی المپیک همچنین در جهت این هدف از محققان خواسته است تا پروژه ها ، مقالات و تحقیقات علمی خود را حداکثرتا ششم اسفندماه سال جاری ارسال کنند. بر اساس اعلام IOC اولویت به تحقیقاتی است که بتواند بر روی زندگی پاک بلندمدت یعنی افزایش طول سلامت ورزشی ورزشکار اثرگذار باشد. بدین معنی که در محورهای استراتژی های پیشگیرانه ، ارزیابی تاثیر برنامه های ضد دوپینگ و رویکردهای جایگزین مبارزه با دوپینگ متمرکز شوند.


این پروژه ها به طور مشخص می تواند به کارگیری تکنولوژی اطلاعات ، هوش و رسانه های جدید، پروژه های مشترک و چند منظوره باشد و حتی دانشمندان و محققانی که پیش از این هرگز در تحقیقات ضد دوپینگ شرکت نداشته اند ، می توانند آثار خود را به IOC ارسال کنند.


IOC تصریح کرده است تحقیقات اگر به یک تیم خاص اختصاص دارد همه کسانی که در آن تیم عضویت دارند باید به فرد ارائه کننده تفویض اختیار کرده باشند.


بخش هایی که بودجه تحقیقاتی IOC شامل آنها نمی شود شرکت های تجاری، آژانس های ارزیابی عوامل نیروزا ، دوپینگ ژنی یا تحقیقات آزمایشگاهی برای بهبود و ارتقاء حساسیت تکنیک های تحلیلی متدوال هستند چرا که این بخش ها عموما توسط جوایز تحقیقاتی وادا حمایت مالی می شوند.


علاقه مندان می توانند از لینک های زیر جهت ارسال آثار خود اقدام کنند:


-اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط متقاضیان


-فرم ثبت نام


-پست الکترونیک جهت ارسال آثار یاپرسش های متداول جهت دریافت اطلاعات بیشتر.


 iocmedicalresearch@olympic.org