شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷

رضاپوریان تشریح کرد:

چگونگی بهره مندی ورزشکاران چهار محال وبختیاری از خدمات هیات پزشکی

نکات مهم بیمه ورزشی سال 1394از سوی مسئول کمیته خدمات درمانی استان چهار محال وبختیاری تشریح شد.

فروغ رضاپوریان مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان چهار محال وبختیاری در مصاحبه با سایت خبری این هیات  در جهت پیشبرد اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی و ارتقاء سطح سلامت جامعه ورزشی در آغاز سال جاری این نکات را یادآور شد:

- ورزشکاران مصدوم استان در سال 1393اسناد درمان خود را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به محل هیأت پزشکی ورزشی ارسال نمایند . لذا پس از این تاریخ به اسناد درمان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

- پیوسته بودن بیمه ورزشی جهت ادامه درمان الزامی است، لذا ورزشکاران مصدوم تا پایان فروردین ماه سال جاری ملزم به دریافت کارت بیمه ورزشی هستند.

- مبلغ بیمه ورزشی  شهریی در سال جاری 15000تومان است.


-مبلغ بیمه ورزشی ورزشهای سنتی و بومی و محلی 12000 تومان است

- دارندگان کارت بیمه ورزشی از روز چهارم پس از صدور کارت مشمول تعهدات خواهند بود. 

پرداخت هزینه درمان درسال 1394 برای ورزشکاران عادی با فاصله بین شروع عضویت تا بروز حادثه کمتر از 4 روز( در هنگام مسابقه ) باشد تا سقف 25000000 ریال برای ورزشکاران با فاصله بین شروع عضویت تا بروز حادثه کمتر از 60 روز باشد تا سقف 35000000 ریال و برای ورزشکاران با فاصله بین شروع عضویت تا بروز حادثه 60 روز و بیشتر باشد تا سقف 65000000 ریال می باشد
- در صورتی که ورزشکار دچار مصدومیت ورزشی شد تا 2 هفته فرصت دارد تا با تکمیل فرم گزارش حادثه توسط مربی و مسئول باشگاه " به شرطی که کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی را داشته باشد" به محل هیات پزشکی ورزشی شهرستان های استان مراجعه نمایند. در صورت هرگونه اعمال جراحی حتما قبل از درمان با هیات پزشکی ورزشی مشورت نمایید.

- چنانچه ورزشکاری دارای کارت بیمه ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی باشد می تواند از مزایای کمیته تغذیه جهت مشاوره تغذیه و استعدادیابی ورزشی و مشاوره کمیته روانشناسی جهت ازدیاد اعتماد به نفس، کنترل هیجانات ورزشی و مقابله با استرس و اضطراب های قبل، حین و پس از مسابقه بهره مند شود. همچنین از خدمات مرکز فیزیوتراپی این هیات نیز استفاده نماید.