شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

دانستنی های علمی

نکاتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی

 


نکاتی برای پیشگیری از ابتلا  به بیماری های کلیوی


کمتر سدیم مصرف کنید : مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید ؛ چرا که گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع است و در ضمن رژیم های غذایی سرشار از پروتئین ، مخصوصا پروتئین حیوانی ، به کلیه ها آسیب می رسانند.


نوشابه نخورید :نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه سرشار از کالری هستند و ارزش غذایی هم ندارند ؛


به علاوه حاوی افزودنی های فسفر  هستند که می توانند به کلیه ها آسیب برسانند .


از مصرف غذاهای آماده خودداری کنید :چیپس سیب زمینی،چوب شور و.... نمونه فرآورده های غذایی آماده هستند که مواد افزودنی و سدیم بسیاری در خود دارند و موجب آسیب کلیه ها می شوند.


کمتر قند مصرف کنید : مصرف زیاد قند می تواند منجر به دیابت و چاقی شود که هر دو بار با بیماری های کلیوی ارتباط دارند.


 


به جای استامینوفن ، آلبالو خشکه بخورید !


آلبالوی تازه و آلبالوی خشک ،فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می کنند . این آنزیم ها مهم ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می باشند .آنزیم سیکلواکسیژناز به وسیله بسیاری از داروهای مسکن نیز مهار می شود. در نتیجه می توان فعالیت ضددرد آلبالو را مطابق با استامینوفن ، ایپوپروفن و ناپروکسن دانست. به همین علت است که آلبالو نشانه های موجود در بیماریهای التهابی چون آرتریت و نقرس را کاهش می دهد .


 


تعارف نکنید، نمکدان را بشکنید


تنها آلودگی هوا را برای سردردهای تان مقصر ندانید و تصور نکنید دردی که در سر شما می پیچد، همیشه از والدین تان به شما به ارث رسیده است . محققان می گویند عادات غذایی خود شما بیشتر از هرچیز می تواند در پیچیدن درد در سرتان تاثیر گذار باشد. به گزارش رویترز، اضافه کردن نمک به غذای تان می تواند دلیل درد هر روزه سر شما باشد.گذشته از این به گفته محققان کسانی که به خوردن غذاهای شور تمایل دارند، اغلب بیش از اندازه قند و چربی هم می خورند و به دلیل همین عادت های غذایی آسیب زننده ، عمر خود را کوتاه می کنند .