سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

دکتر حاکمی در مجمع هیات پزشکی استان

تاکید ویژه ای روی پیشگیری از آسیب های ورزشی داریم

نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پیش از هر موضوعی تاکید ما بر پیشگیری از آسیب های ورزشی است تا اینکه بخواهیم آسیب ها را درمان کنیم.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی کرمان، دکتر لاله حاکمی در مجمع انتخاباتی هیات پزشکی ورزشی استان کرمان افزود: لازمه این کار پرداختن به آموزش برای همه افراد فعال در ورزش از جمله ورزشکاران، مربیان، داوران و سایر گروه هاست.


وی اظهار کرد: هیات های پزشکی ورزشی در سراسر کشور بازوهای اجرایی فدراسیون محسوب می شوند که سلامت ورزشکاران، حفظ عملکرد آنها در سطح حرفه ای و توجه به ورزش همگانی را مد نظر دارند.


نایب رئیس بانوان فدراسیون گفت: هیات های پزشکی ورزشی در استان ها به سایر هیات های ورزشی خدمات رسانی می کنند و باید به طیف گسترده ای خدمات دهند. این خدمات باید دانش محور ارایه شود و نیروی انسانی و چگونگی ساختار کار در این رابطه بسیار اهمیت دارد.


در این مجمع همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: هیات پزشکی ورزشی استان یکی از هیات های خوب، موفق و کارآمد استان بوده و حداقل در چهار سال اخیر شاهد بوده ایم که همیشه دغدغه خدمت رسانی به حوزه ورزش را داشته است.


محمود محمودی نیا افزود: این علاقمندی و رویکرد به دلیل دلسوزی است. در عملکرد هیات کرمان بخش بیمه ورزشی در حاشیه بوده و وظیفه فرعی است اما آموزش در این هیات بسیار جدی پیگیری شده است.


وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی در شهرستان ها و حتی برای مربیان آموزش و پرورش در قالب طرح های مختلف مانند طرح ارتقای دانش مربیان همواره ارایه شده است که نشان دهنده عزم و تلاش جدی در خدمت رسانی مطلوب است.


 


مدیرکل ورزش و جوانان کرمان با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که ورزش در حوزه های مختلف جایگاه خاص داشته باشد ، افزود: هیات پزشکی ورزشی در پیشگیری، درمان، فیزیوتراپی و موارد این گونه کار کند و باید طرحی ارایه شود و ما نیز همکاری کنیم تا جایگاه خوبی برای عموم مردم و ورزشکاران داشته باشد.


وی تصریح کرد: هر یک از هیات های ورزشی رسالت و وظیفه ای دارند و برخی هیات ها فراتر از وظیفه خود کار می کنند که هیات پزشکی ورزشی اینگونه است.


محمودی نیا افزود: انتخاب حسین جمالی زاده با حداکثر آرا در این مجمع برای ادامه دوره چهار ساله نشان می دهد که کار اصولی و درست انجام شده و از پس نیز امیدواریم این حرکت ها ادامه داشته باشد.


وی گفت: در اجرای طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی باید هیات پزشکی ورزشی استان کرمان بصورت ویژه همکاری و کمک کند.