چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵

اعتماد به نفس در ورزشکاران

اعتماد به نفس حاصل اعتقادات درونی ما هم چنین اهدافی است که ما برای خود متصور می شویم. در دنیای امروزی این می تواند شامل موارد بسیاری شود که اعتماد به نفس فیزیکی یکی از آن هاست.

اعتماد به نفس در ورزشکاران


باور آنکه من فردی هستم با توانایی هایی متفاوت از دیگران که این توانایی ها برای موفقیت هم مهم هستند. عزت نفس مبنای شکل گیری اعتماد به نفس می باشد. اعتماد به نفس حالتی از یقین است و باور به آنکه نیرو و یا اندیشه ای برای انجام این کار خاص در فرد وجود دارد. خوش بینی و خودکارآمدی اعتماد به نفس را تکامل می بخشد. اعتماد به نفس حاصل اعتقادات درونی ما هم چنین اهدافی است که ما برای خود متصور می شویم. در دنیای امروزی این می تواند شامل موارد بسیاری شود که اعتماد به نفس فیزیکی یکی از آن هاست.


ورزش کردن عامل دریافت بازخورد مثبت از اطرافیان است. حرکاتی که یک کودک یک حرکت ورزشی را درست انجام می دهد یا آن را زیبا اجرا می کند، تحسین دیگران را در بر دارد و این خود عاملی می شود در جهت ارتقا بخشیدن به توان فیزیکی و روحی آن کودک و او تا حدودی به توانایی هایی که دارد ایمان می آورد.هر زمان که اعتماد به نفس کاهش یابد به همان میزان موفقیت ها هم کاهش می یابد. مهمترین و تاثیرگذارترین نکته برای افزایش اعتماد به نفس دوست داشتن خودتان است. خودتان را دوست بدارید و به خودتان عشق بورزید. هرگز خود را نشکنید و خود را سرزنش نکنید. احساس گناه شما را فرسوده می کندو اعتماد به نفس را ضعیف می کند. داشتن اعتماد به نفس تا حدی بر داشتن تاثیر مثبت از حرکات و ظاهر خودتان بستگی دارد.


فرهاد مومنی، روانشناس هیئت پزشکی ورزشی استان لرستان