شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

امروز با حضور دکتر سعیدی، دکتر آقابیک و مسئولان هیأت پزشکی ورزشی برگزار شد

جلسه هماهنگی و توجیهی دستورالعمل‌های سال 94 پزشکان و پزشکیاران استان تهران

کمیته مسابقات هیأت پزشکی ورزشی استان تهران، جلسه هماهنگی و توجیهی دستورالعمل abcdهای سال ۱۳۹۴ پزشکان و پزشکیاران را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان تهران، این جلسه با حضور دکتر سعیدی دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر حسن میرزا آقابیک معاون توسعه امور ورزش اداره کل، رحیمی‌فرد دبیر هیأت پزشکی ورزشی استان تهران و غضنفری مسئول کمیته مسابقات، امروز(شنبه) تشکیل شد.


در این مراسم رحیمی فرد دبیر هیأت ضمن خیرمقدم و قدردانی از پزشکان و پزشکیاران، از آنها خواست مشکلات و اتفاقاتی را که در مسابقات پیش می‌آید، به صورت مکتوب به هیئت اطلاع دهند.


در جریان این مراسم دکتر سعیدی با اشاره به تلاش مجموعه کمیته پوشش مسابقات در سطح استان تهران گفت: کار همکاران ما در این بخش بسیار با اهمیت بوده و ما قدردان زحمات این عزیزان هستیم.


 دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی افزود:بی تردید پوشش مسابقات گسترده ای که در سطح تهران برگزار می شود نیازمند عزم و دلسوزی همکاران مان و مدیریت دقیق بر آن است که خوشبختانه این مهم با درایت هیات پزشکی ورزشی استان تهران به خوبی انجام می شود.


وی با تاکید بر این مهم که همواره پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: کادر پوشش مسابقات ما با حضور در کلیه رقابت های ورزشی در وهله اول و در همان بدو وقوع حادثه ورزشی می تواند از بروز آسیب دیدگی جلوگیری کند و یا از شدت یافتن آن ممانعت نماید که در هر دو حالت سهم قابل توجهی در تامین سلامت ورزشکاران دارد.


دکتر سعیدی با اشاره به این موضوع که فدراسیون پزشکی ورزشی صاحب ساختار و شبکه گسترده و به هم پیوسته ای در سراسر کشور است، افزود: امروز در اقصی نقاط کشور و در هر شهر و شهرستانی چنانچه به همکاران ما در هیات های استانی و شهرستانی اطلاع داده شود، نسبت به پوشش پزشکی تمامی مسابقات اقدام خواهد شدو خوشحالیم که تا سرحد توان توانسته ایم وظایف خود را در جهت جلب رضایت ولی نعمتان پزشکی ورزشی یعنی جامعه ورزش بویژه ورزشکاران عزیز انجام دهیم.


دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید بر اینکه فدراسیون تلاش خواهد کرد در تمامی زمینه ها خدمات بروزی را ارائه کند، خاطر نشان کرد: در بحث پوشش مسابقات قصد داریم ابتدا در مسابقات بین المللی و ملی مهمی که در سطح کشور برگزار می شود، در کنار سایر تجیهزات لازم، از دستگاه های الکترو شوک که مدتی است، وارد بازار شده، استفاده کنیم تا به این ترتیب از وقوع هر گونه حادثه دلخراش در محیط ورزش جلوگیری شود، البته در فاز دوم این طرح، استفاده از این دستگاه ها به تدریج در تمامی مسابقات صورت خواهد گرفت.


دکتر سعیدی همچنین بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی مستمر و منظم برای کادر پوشش مسابقات تاکید کرد.


در این نشست حسن میرزا آقابیک تجهیز پوشش مناسب پزشکی (کاور۷ کیف و کفش ورزشی)، برگزاری دوره‌های تخصصی در خصوص پزشکی ورزشی با همکاری و نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی، اعزام پزشکان و پزشکیاران ویژه به دوره‌های بین‌المللی و مطلوب نمودن آیین نامه در خصوص حق‌الزحمه مناسب کادر پزشکی را مورد تاکید قرار داد.


معاون توسعه امور ورزش اداره کل گفت: انتظار می‌رود پرسنل کمیته مسابقات در مسابقات آتی که برگزار خواهد شد با پوشش مناسب حضور یابد.


همچنین در این مراسم غضنفری مسئول کمیته مسابقات گفت: امسال افراد خاصی به عنوان پرسنل برتر انتخاب نشدند، بلکه از نظر ما تمامی پزشکان و پزشکیاران این هیأت شایسته قدردانی هستند.


همچنین در این نشست،زارع نماینده پزشکان و پزشکیاران در کمیته مسابقات، مشکلات و مسائل پرسنل را مطرح نمود.


گفتنی است در جریان این جلسه، دکتر سعیدی و دکتر آقابیک، کاور جدید کمیته مسابقات هیأت پزشکی ورزشی استان تهران را به صورت نمادین برتن یکی از پزشکان حاضر کردند.