دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

روابط عمومی هیات خبر داد

تعادل در مصرف مواد غذایی در ماه رمضان ضرورت دارد

تنوع غذایی به معنی استفاده از گروه abcdهای غذایی اصلی شامل گروه نان و غلات، گروه میوه abcdها، گروه سبزیجات، شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات ،تخم مرغ و مغزها و جایگزین abcdهای آن است.

کارشناسان تغذیه معتقدند  تنوع غذایی به معنی استفاده از گروه‌های غذایی اصلی شامل گروه نان و غلات، گروه میوه‌ها، گروه سبزیجات، شیر و لبنیات و گروه گوشت، حبوبات ،تخم مرغ و مغزها و جایگزین‌های آن است.


محققان تغذیه معتقدند: تعادل نیز در مصرف مواد غذایی در ماه مبارک رمضان بدین معنی است که از همه گروه‌های غذایی به مقدار کافی مصرف شده و از کم‌خوری و پر خوری پرهیز شود.
کارشناس تغذیه اعتقاد دارند: افراد روزه‌دار همانند زمانی که روزه نیستند، سه وعده غذا بخورند که شامل افطار، شام و سحر است، هنگام افطار مصرف غذاهای سبک و مختصر مانند شیر گرم همرا ه 3 - 2 عدد خرما ،فرنی ،شیر برنج ،حلیم بدون روغن توصیه می‌شود.
همچنین  با فاصله یک ساعت پس از افطار بهتر است یک وعده غذایی مثل شام سبک صرف کرد و غذای مصرفی در وعده سحر ویژگی وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.
و همچنین در وعده شام و سحر و فاصله بین آنها مقدار مناسبی سبزیجات و میوه‌ها مصرف شود تا علاوه بر رفع تشنگی در طول روز، ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن تامین شود