شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

عضو هیأت رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی تبیین کرد ؛

کارکرد های ورزش در نظام سلامت کشور

دکتر سعید کاظمی در مراسم اختتامیه 73 امین دوره ماساژ ورزشی در کرمانشاه ضمن تاکید بر لزوم تجمیع ظرفیت ها و امکانات موجود جهت تسهیل و تسریع در دستیابی به بالاترین حد سلامت جامعه به عنوان رویکرد اصلی نهاد متولی سلامت ورزش نقش و کارکردهای ورزش را تشریح و تبیین نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه ، این عضو هیأت رییسه فدراسیون گفت : فدراسیون پزشکی ورزشی و هیأت های استانها در راستای تحقق هدف اصلی مبنی بر حمایت از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی با نگاه عدالت محور و با تدبیر مناسب از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود و بالخص حضور نیروهای متخصص، مجرب و آموزش دیده استفاده خواهد کرد.


دکتر کاظمی افزود : توازن و تعادل در نگاه به ورزش قهرمانی و همگانی اهمیت ویژه ای دارد و وزرات ورزش نیز در این راستا به سلامت جامعه بسیار اهمیت داده و به همین لحاظ در صدد هستیم در هیأت های استانی و فدراسیون پزشکی ورزشی کارکردهای ورزش در سلامت جامعه را تببین و ضمن تشریح تبعات مثبت این امر دیگر نهادها و ارگانهارا به سمت حمایت از ورزش به عنوان مقوله فراگیر و نه صرفاً در حوزه یک وزرات ترغیب و تشویق نماییم.


وی از توسعه درمان و توانبخشی در نهاد متولی سلامت ورزش کشور خبر داد و اظهار داشت : در سنوات اخیر با معرفی نقش عمده ورزش در درمان و سلامت جامعه و ایجاد یک نهضت فراگیر خوشبختانه شاهد بازخورد مثبت این مهم در تغییر الگوهای زندگی مردم و روی آوردن به ورزش هستیم به گونه ای در همین استان کرمانشاه در سال گذشته شاهد رشد 14 درصدی تعداد ورزشکاران سازمان یافته بودیم.


دکتر کاظمی توالی محوریت ورزش در سلامت و تحرک و پویایی در بهداشت روانی را تشریح نمود و افزود : با تاکید بر آموزش های کاربردی و علمی به ویژه در حوزه پزشکی ورزشی و اعتقاد و ایقان به کارکردهای ورزش در سلامت جامعه ی توانمند و آموزش دیده در آینده شاهد توسعه همه جانبه ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه خواهیم بود.


این عضو هیأت رییسه فدراسیون رساندن پیام نیکو و ارزشمند تاثیر ورزش در سلامت جامعه و نهادینه شدن آن در فرهنگ عمومی را بسیار وظیفه ای خطیر دانست و اذعان داشت : در صورت هم افزایی و حمایت همه بازوان فدراسیون پزشکی ورزشی و همکاری وزرات ورزش و جوانان امکان پیشگیری از بیماریها و عوارض بی تحرکی میسر می شود و در سیستم کاری نیزشاهد حضور نیروهای توانمند و سرزنده خواهیم بود.


رییس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در خاتمه سطح کیفی دوره برگزار شده را بسیار مناسب ارزیابی نمود و گفت : مکانسیم دوره به بهترین شکل تدوین شده بود و خوشبختانه حضور اساتید مجرب و شرکت کنندگان مشتاق و جستجوگر علم و دانش بر غنای این دوره افزود.


گفتنی است آزمون پایانی دوره آموزشی ماساژ ورزشی روز جمعه 23 ام مرداد ماه در کرمانشاه برگزار می شود.


 برای مشاهده گزارش تصویری کلیک فرمایید