شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

غذاهای مورد نیاز عضله سازی

بسیاری از ورزش ها نیازمند عضلات تنومند است. بنابراین، بسیاری از ورزشکاران بدنسازی را در برنامه ی ورزشی خود قرار می دهند. برخی از غذاها در زمان بدنسازی برای بدن ورزشکاران ضروری است.

غذاهای مورد نیاز برای عضله سازی


بسیاریاز ورزشکاران، ورزش های بدنسازی را برای عضله سازی انجام می دهند. بسیاری از ورزش ها نیازمند عضلاتی تنومند است تا ورزشکاران بتوانند به بهترین نتیجه در طی تمرینات و مسابقه دست یابند. در اینجا به برخی از غذاها که در هنگام بدنسازی برای ورزشکاران نیاز هستند، اشاره می کنیم.


دقت کنید که ورزش های قدرتی عضلانی برای عضله سازی باید انجام شود. هنگام عضله سازی رژیم غذایی مناسب را داشته باشید تا به بهترین نحو از اثرات بدنسازی بهره مند شوید. ورزش ها باید با شدت متوسط انجام شود تا عضله سازی صورت گیرد.


غذاهایی که برای ورزشکاران در هنگام بدنسازی می توانند مفید باشد عبارت است از:


تخم مرغ: بهترین و با کیفیت ترین پروتئین را در تخم مرغ داریم. ورزشکاران عزیز حتما این ماده ی غذایی را در برنامه ی غذایی خود بگنجانند.


شیر و لبنیات: بعد از تخم مرغ، شیر و لبنیات بهترین پروتئین را دارا هستند. بعد از تمرینات 1 لیوان شیر کم چرب مفید است. ورزشکاران دقت کنند که باید در طول روز 3 سهم لبنیات را در برنامه ی غذایی خود داشته باشند.


سینه مرغ: سینه مرغ منبع غذایی پروتئین است. این منبع غذایی به علت میزان چربی پایینی که دارد می تواند برای عضله مناسب باشد.


ماهی: برای ورزشکاران، خصوصاٌ عضله سازی مهم است.


حبوبات: از منابع غذایی پروتئین و کربوهیدرات پیچیده است. دوستان حبوبات را در برنامه ی غذای خود قرار دهید.


به امید سلامتی همه ی ورزشکاران


فرناز نوری زاده، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی هیات پزشکی ورزشی استان لرستان