چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰

کمیته روانشناسی ورزشی کرمانشاه در جایگاه برتر کشور قرار گرفت

کمیته روانشناسی ورزشی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه بر اساس ارزیابی فدراسیون پزشکی ورزشی در جایگاه برتر کشور قرار گرفت. استانهای اصفهان و البرز نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه طی مراسمی در نشست سراسری کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی از خانم مژگان سعیدی مسوول کمیته روانشناسی کرمانشاه به لحاظ کسب جایگاه برتر کشور تقدیر وتجلیل شد.


 سعیدی ضمن اعلام این مطلب در گفت و گویی با سایت خبری هیأت گفت : در بخش ارزیابی های استانی بر اساس شاخص های میزان برگزاری دوره ها و کارگاههای آموزشی ، فعالیت های پژوهشی ، ارائه خدمات در قالب مشاوره های گروهی و انفرادی به جامعه ورزش، نشر و توزیع مطالب علمی و کاربردی در حوزه روانشناسی، طرح های پژوهشی بنیادی و کاربردی و دارا بودن کلینیک تخصصی مشاوره با امکانات و تجهیزات لازمه ، کرمانشاه در جایگاه برتر کشور قرار گرفت.


 


مسوول کمیته روانشناسی ورزشی کرمانشاه  به مباحث مطرح شده در این نشست اشاره کرد و از تبیین برنامه های پیش بینی شده در راستای حمایت همه جانبه از ورزش کشور توسط دکتر سامع رییس کمیته روانشناسی ورزشی خبر داد و اظهار داشت : بر این اساس با تشکیل ستادهای منطقه ای و شورای راهبردی ضمن تبادل مثبت اطلاعات امکان تحقق اهداف پیش بینی شده با هدف نهادینه نمودن نقش روانشناسی ورزشی در بهبود عملکرد و کارایی ورزشکاران میسر خواهد شد و امید است این مهم سبب ارائه خدمات مطلوب به جامعه ورزش شود.


 


 


   سعیدی در معرفی کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه ضمن اشاره به تمهیدات اندیشیده در راستای افزایش رضایتمندی جامعه ورزش و افتخارآفرینی ورزشکاران در میادین رقابتی به تشریح فعالیت های این کمیته پرداخت و افزود :  کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی به منظور دستیابی آحاد جامعه ورزش در تمامی سطوح همگانی و قهرمانی به خدمات پزشکی ورزشی و دستیابی به بالاترین حد سلامت و کارایی با گسترش خدمات روانشناسی ورزشی در قالب مشاوره های گروهی و انفرادی، دوره های آموزشی، آگاهی و ارتقاء سطح دانش ورزشکاران و مربیان و حضور در کنار تیم های ورزشی و اردوها ، از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود به بهترین نحو برای تحقق اهداف پیش بینی شده استفاده می نماید.


 


وی افزود : روانشناسی ورزشی فعال ترین کمیته هیأت پزشکی ورزشی به لحاظ امور آموزشی و مشاوره ای می باشد که با فعالیت گروهی از کارشناسان و مشاوران مجرب و آموزش دیده زیر نظر مسوول کمیته به صورت مستمر و مداوم فعالیت می نمایند. برگزاری دوره های آموزشی متعدد ویژه ورزشکاران رشته های ورزشی مختلف و در دو بخش آقایان و بانوان، ارائه مشاوره های هدفمند در قالب پروتکل های خاص برای تیم های منتخب و لیگ های برتر کشور، ورزشکاران اعزامی به رقابتهای بین المللی، برگزاری جلسات مشاوره گروهی برای ورزشکاران به همراه خانواده ها با هدف بهبود عملکرد و کارایی ورزشکاران در میادین مسابقات، برگزاری دوره­های­آموزشی ویژه کارکنان سازمانها، نهادها و ادارات دولتی و بخش خصوصی، انجام مشاوره استعداد­یابی روانی به عنوان مقوله ای پر اهمیت در هدایت و جذب کودکان و نوجوانان به ورزش در کنار فعالیت کلینیک روانشناسی به مدت سه روز در هفته در محل هیأت پزشکی ورزشی از جمله اقدامات مهم این کمیته در شش ماهه اول سال 94 می باشد.


 


این مشاور روانشناسی ورزشی گفت : با توجه به لزوم افزایش سطح آمادگی روحی و روانی ورزشکاران در راستای بهبود عملکرد و کارایی در میادین رقابتی ورزشی، کارگاه های آموزشی روانشناسی ورزشی در اماکن تمرینی یا باشگاههای ورزشی برگزار می شود و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده هم اکنون تمامی درخواست های باشگاهها و هیأت های ورزشی در کلیه سطوح اعم از قهرمانی و همگانی و تیم های حاضر در لیگ های کشور توسط تیم کاری کمیته پوشش داده می شود.


 


این مدرس دانشگاه و هیأت پزشکی ورزشی ادامه داد : در این کارگاهها مولفه های روانی شامل برانگیختگی، اعتماد به نفس، تصویرسازی ذهنی، مقابله با استرس، اضطراب، توجه و تمرکز و نیز هدف‌گزینی عنوان اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین مولفه روانی برای مربیان و ورزشکاران تدریس و ارائه شد. این کارگاهها به لحاظ سهولت و تسریع در انجام امور در محل تمرینی یا باشگاههای ورزشی برگزار می شود و علاوه بر این مهم کلیه ورزشکاران دارای کارت عضویت فدراسیون پزشکی ورزشی ( بیمه ورزشی ) می توانند با مراجعه به کلینیک روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی به صورت جداگانه از خدمات مشاوره ای همکاران بهره مند شوند. 


 


همچنین روانشناسان ورزشی مجرب و کارآزموده  با حضور و فعالیت در هیأت پزشکی با هدف ارتقاء سطح دانش ورزشکاران و بهبود عملکرد و کارایی در رقابتهای ورزشی همکاری  مناسبی دارند.


 


مسوول کمیته روانشناسی ورزشی کرمانشاه اظهار داشت : با اجرای طرح ارتقاء سلامت روانی و ذهنی ورزشکاران در قالب کارگاه‌های آموزشی ورزشکاران برای رسیدن به نتیجه و هدف دلخواه خود ورزشکاران از ویژگی‌ها و مولفه‌های روانی مختلف در خود آگاهی می یابند و بر این اساس این آمادگی روحی و روانی ورزشکاران در میادین رقابتی  افزایش خواهد یافت. 


شایان ذکر است کلیه ورزشکاران ، هیأت های ورزشی و باشگاههای بخش خصوصی و دولتی جهت دریافت خدمات مشاوره ای و آموزشی می توانند به هیأت پزشکی ورزشی واقع در استادیوم آزادی مراجعه یا با شماره 08338355992 داخلی 6 تماس حاصل فرمایند.