شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

چه موادی را با چه هدفی بخوریم؟

در تابستان برای محافظت از سلامت بدن خود باید از آفتاب به دور باشید. اما اگر مجبور شدید زمان زیادی را زیر نور خورشید بگذرانید، می توانید از موادی مصرف کنید که از شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنند.

مححقان دریافتند که لیکوپن، رنگدانه های طبیعی که موجب رنگ قرمز گوجه فرنگی می شود، می تواند از پوست در برابر آسیب های اشعه ماوراء بنفش تا 33 درصد محافظت کند.


مواد مغذی موجود در سبزیجات سبز رنگ نیز سیستم دفاعی پوست را افزایش می دهد. افرادی که حداقل 3 بار در هفته سبزیجات سبز رنگ مصرف می کنند، تا 55 درصد از خطر ابتلا به سرطان پوست در امان اند.


کورکومین موجود در زردچوبه از پوست در مقابل اشعه های مضر آفتاب و به طبع سرطان پوست جلوگیری می کند. بنابراین برای محافظت از پوست تان از این ماده در غذاهایتان استفاده کنید.


 


 آب چغندر، زالزالک: ورزش


اگر فردی هستید که به سلامت بدن خود اهمیت می دهید و مدام فعالیت بدنی دارید، باید بدانید که مناسب ترین مواد غذایی برای شما چیست.


یک لیوان آب چغندر قبل از ورزش می تواند به شما کمک کند. آب قرمز موجود در این ماده توانایی بدنی شما را تا 16 درصد افزایش می دهد. دانشمندان دریافتند که محتوای نیترات موجود در این گیاه به کاهش جذب اکسیژن و در نتیجه خستگی کمتر کمک می کند.


زالزالک نیز توانایی بدنی شما را هنگام ورزش افزایش می دهد. زنجیره قند موجود در این میوه از سلول ها در مقابل فشار شدید محافظت می کند. 


 


 ماهی تن، بلوبری، شکلات تلخ: مطالعه کردن


اگر به دنبال یک وعده غذایی کامل و مناسب برای قبل از امتحان خود هستید، ما ماهی تن و پس از آن بلوبری و شکلات تلخ به عنوان دسر را به شما پیشنهاد می کنیم.


میزان بالای اسیدهای چرب در ماهی تن و سالمون موجب بالا بردن قدرت حافظه و توانایی ذهنی می شود. سالمون حاوی ماده ای به نام تیروزین است، اسید آمینه ای که به تولید دوپامین کمک می کند و خلاقیت را افزایش می دهد.


به علاوه بلوبری تمرکز و قدرت حافظه را تا 5 ساعت پس از مصرف بالا می برد. زردینه وجود در آب آن نیز جریان خون و اکسیژن را به سمت مغز هدایت می کند.


تحقیقات نشان داده افرادی که کاکائو مصرف می کنند، در حل مسائل ریاضی موفق ترند.